ENGIE: 1.600 gevalideerde
telefoon opt-ins

De dubbele telefoon opt-in van ENGIE

In de dynamische energiemarkt is het voor bedrijven zoals ENGIE essentieel om efficiƫnt en direct met klanten te communiceren. Ook in de energiemarkt waar privacy en gegevensbescherming voorop staan, is het hierbij cruciaal om zorgvuldig leads en klanten te werven volgens de wet- en regelgeving. De dubbele telefoon opt-in speelt hierin een sleutelrol, zowel voor het waarborgen van de wettelijke naleving als voor het opbouwen van vertrouwen tussen ENGIE en haar klanten.

Bij een dubbele telefoon opt-in vult de klant niet alleen zijn of haar telefoonnummer in, maar bevestigt hij/zij dit nummer ook in een tweede stap met een unieke verificatiecode. Dit proces garandeert het bewustzijn van de deelnemer over de mogelijke opvolging via telemarketing. Zodoende worden onbedoelde inschrijvingen zoveel mogelijk voorkomen en blijft het klantenbestand betrokken en gemotiveerd. Ook vermindert deze aanpak de kans op klachten over ongewenste berichten. En dat draagt bij aan een positieve klantbeleving en daarmee een verhoogde klanttevredenheid.



25 %

van de deelnemers geeft een telefoon opt-in af

65 %

valideert
zijn telefoonnummer

1600

gevalideerde
telefoon opt-ins

65%

valideert zijn telefoonnummer

1600

gevalideerde telefoon opt-ins



Hoe werkt de validatie?

01
Invullen telefoonnummer



De gebruiker vult als eerste zijn of haar gegevens in, in het formulier op de landingspagina. Onderdeel van deze gegevens, is ook zijn of haar telefoonnummer i.c.m. een (vrijblijvende) telefonische opt-in. Dit is de eerste stap om akkoord te geven voor opvolging via telemarketing. Daarnaast wordt in dit formulier ook de e-mail opt-in afgegeven.

 

02
Ontvangen SMS met unieke code



Na het bevestigen van zijn of haar deelname, ontvangt de deelnemer een SMS met een unieke code. Ook ontvangt de deelnemer op dat moment een e-mail met het verzoek zijn of haar deelname te bevestigen. Door op de link in deze e-mail te klikken, wordt de gebruiker naar een bevestigingspagina geleid waar de unieke code uit de SMS kan worden ingevoerd.

 

03
Aanmelding bevestigen



Zodra de unieke code is ingevoerd en gevalideerd, ontvangt de deelnemer een bevestigingsmail. Deze e-mail geeft de bevestiging dat de aanmelding succesvol is verwerkt, waarna de deelnemer kan worden opgevolgd via telemarketing.





Ipad
Ipad



Ipad
Ipad



Neuromarketing technieken

Pre-suasion
Je ontvangt een boodschap beter als je mindset hier van te voren al op wordt voorbereid. Zo is een belangrijk element binnen deze flow, het duidelijk in kaart brengen van de stappen die zullen volgen. M.a.w.: verwachtingsmanagement. Zo zie je bijvoorbeeld al bij het aanvinken van je opt-in, dat je een sms met een unieke code zal ontvangen waarmee je jouw opt-in moet bevestigen. Deze stap komt zodoende niet meer als een verrassing, maar als een logische en te verwachten volgende stap.

Chunking
Je vindt overzichtelijk ingedeelde informatie makkelijker te begrijpen en te onthouden. Zo is alle informatie op de landingspagina’s en in de e-mails overzichtelijk weergegeven en ingedeeld, zodat de inhoud makkelijk scanbaar is. Zeker online, waarin consumenten sneller afgeleid zijn, helpt deze verleidingstechniek bij het kort en bondig overbrengen van de boodschap. En dat draagt bij aan een positieve klantbeleving en daarmee een verhoogde klanttevredenheid.

Doubt limitation
Je overtuiging wordt versterkt en je gemoedsrust verhoogd door het wegnemen van twijfels en/of onzekerheden. Zo wordt er in de bevestigingsmail bedankt en gerustgesteld over de gemaakte keuze. Door het uitleggen dat het valideren van het opgegeven telefoonnummer noodzakelijk is om de inschrijving te voltooien wordt de beslissing om de dubbele opt-in te voltooien vergemakkelijkt.



Bekijk meer cases

Meer weten
over deze
case?

Neem contact op  »



Blijf op de hoogte met de OMG nieuwsbrief

VinkjeBedankt, vanaf nu houden wij je op de hoogte.



© 2024 Online Marketing Group B.V.             Algemene voorwaarden   |  Privacy








© 2024 Online Marketing Group B.V.

Algemene voorwaarden

Privacy