Fietsvoordeelshop.nl - 7.500 kwalitatieve e-mail opt-ins

Leadwerving en e-mail opvolging

In samenwerking met Fietsvoordeelshop.nl hebben wij een leadwervingscampagne ontwikkeld om awareness te creëren én e-mail opt-ins te werven. Deze leads zijn vervolgens opgevolgd met behulp van een geautomatiseerde e-mail opvolgflow bestaande uit een engagementmail en een conversiemail.

7500

Leads

45%

Opens

10%

Coversies

De wens van Fietsvoordeelshop.nl

De afgelopen tijd is de interesse in e-bikes ontzettend gegroeid en mede daardoor is het aanbod elektrische fietsen nu groter dan ooit.

Fietsvoordeelshop.nl benaderde ons daarom met de vraag: "Hoe kunnen wij online onze zichtbaarheid en bekendheid vergroten?"

Fietsvoordeelshop

Rutger Pronk – Fietsvoordeelshop.nl

“OMG heeft ons enorm geholpen en geïnspireerd door kwalitatieve leads te verzamelen en onze e-mail marketing naar een hoger niveau te tillen. We hebben veel van hen geleerd en gaan een stapje verder met OMG door ook onze volledige e-maildatabase te optimaliseren. Een fijne samenwerking met mooie resultaten!”

Rutger Pronk – Fietsvoordeelshop.nl

packshot

De campagne

1. Leadwerving

Met behulp van de activatiemail wordt de ontvanger geactiveerd om gratis mee te spelen en kans te maken op een gloednieuwe e-bike. De wervingsmail stuurt men door naar de landingspagina. Op de landingspagina worden de bezoekers op een speelse interactieve manier geactiveerd om de actieradius van een e-bike in te schatten. Na het invullen van hun gegevens en het afgeven van een e-mail opt-in, maken zij kans op de prijs en zijn deze nieuw geworven leads klaar om te worden opgevolgd.

2. Engagementmail

Nadat de deelnemers hun gegevens hebben achtergelaten in de leadwervingscampagne, zijn de leads opgevolgd met een engagementmail. Zoals de titel 'Welke e-bike past bij u?' duidelijk maakt, brengen we in deze e-mail de E-bike Keuzehulp onder de aandacht. Met de vraag "Welke e-bike past bij u?" activeren we de ontvanger om te ontdekken welk type e-bike het beste bij hem of haar past. Het resultaat: een openratio van 41,2% en een clickratio van 49,8%.

3. Conversiemail

Leads die de E-bike Keuzehulp hebben doorlopen, zijn geïnteresseerd in een e-bike en hebben dankzij engagement een hogere motivatie. Dit is het moment waarop de conversiemail wordt verstuurd waarmee zij gratis het E-bike Magazine kunnen aanvragen. Met het aanvragen van dit magazine vol informatie, advies en inspiratie heeft Fietsvoordeelshop.nl de mogelijkheid om deze opgewarmde leads te benaderen en verder te helpen. Het resultaat: een openratio van 38,5% en een clickratio van 16,4%.

packshot packshot

Neuromarketing technieken

In deze leadwervingscampagne zijn o.a. de volgende neurotechnieken toegepast:

Je onthoudt informatie beter in de vorm van verhalen. Bovendien activeren verhalen je emotionele brein waardoor je ontvankelijker bent voor boodschappen. Het verhaal van Wesley en zijn nieuwe, steeds populairder wordende e-bike is herkenbaar en beantwoordt een veel voorkomende vraag van iedereen die de aanschaf van een e-bike overweegt.

Je wordt gemotiveerd en uitgedaagd door de toevoeging van spelelementen. Zeker in combinatie met het winnen van een passende, gave incentive, wordt de intrinsieke motivatie om mee te doen flink verhoogd.

Als je iets krijgt, geef je graag ook iets terug. De winkans op de gloednieuwe e-bike is een passende, gave incentive waardoor de ontvangers sneller bereid zijn om gratis mee te spelen.

Realtime campaign monitoring

Dankzij ons inhouse ontwikkelde COFFEE analytics dashboard heeft Fietsvoordeelshop.nl tijdens de gehele campagne realtime inzicht in de resultaten. Zo meten we naast de open- en clickratio's van de e-mails ook leestijd, interactieve clicks en conversies en kunnen we op profielniveau realtime gedrag meten in de buyer journey.

Het uiteindelijke resultaat: een waardevolle poule van opgewarmde en geconverteerde leads die Fietsvoordeelshop.nl kan gaan benaderen.

Wil jij ook kwalitatieve leads werven?
Wij kijken samen wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op