Holland Casino - 46% nieuwe bezoekers

Leadwerving en e-mail opvolging

In samenwerking met Holland Casino hebben wij een leadwervingscampagne ontwikkeld om awareness te creëren én e-mail opt-ins te werven. Deze leads zijn vervolgens opgevolgd met behulp van een geautomatiseerde e-mailflow bestaande uit een engagementmail en een conversiemail.

18556

Opens

1119

Conversies

46%

Nieuwe bezoekers

Het verzoek van Holland Casino

Het wordt voor Holland Casino een steeds grotere uitdaging om nieuwe potentiële casino bezoekers te bereiken en te activeren voor een avondje uit in één van de 14 vestigingen.

Holland Casino benaderde ons daarom met de vraag: “Kunnen jullie voor ons een leadwervingscampagne ontwikkelen waarmee we nieuwe gasten kunnen enthousiasmeren voor een beoek aan Holland Casino?”

hollandcasino

Holland Casino

“Het is belangrijk om te blijven investeren in een actieve online marketingaanpak. OMG heeft ons daarbij goed ondersteunt met hun op performance gebaseerde afrekenmodel en professionele marketing automation programma”

Holland Casino

packshot

Jaarlijks komen bij Holland Casino een kleine zes miljoen bezoekers voor een avond vol spanning en spel. Zij beleven een onvergetelijk bezoek bij met gevarieerd spel- en horeca- aanbod. Deze gastvrije uitgaansgelegenheid heeft daarom ook niet voor niets de hoogste uitkeringspercentages van Nederland.

Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om te bedenken welk communicatiekanaal je op welk moment inzet om je prospects te bereiken. Het opbouwen van een eigen dataplatform is door de constante toename van mediaconsumptie bijna noodzakelijk. Het 1-op-1 contact met je prospect speelt hierin een belangrijke rol. Wij faciliteren laagdrempelige concepten die aansluiten bij de wens van de doelgroep.

Leads engagen door middel van de juiste content en te kwalificeren door middel van de juiste tooling en systemen levert OMG leads aan met een motivatiescore.

Met als hoofddoel nieuwe bezoekers welkom heten in één van de 14 vestigingen van Holland Casino. Een uitdagende opdracht met een mooi resultaat. Er zijn significant meer bezoekers geworven dan vooraf was voorspeld. Lees hieronder hoe we dit mooie resultaat hebben behaald.

packshot

De campagne

1. Leadwervingscampagne

Met behulp van de activatiemail wordt de ontvanger geactiveerd om gratis online mee te spelen met één van Holland Casino’s populairste spellen: Roulette. De wervingsmail stuurt men door naar de landingspagina. Op de landingspagina wordt de bezoekers gevraagd om in te zetten op rood of zwart. Als het balletje vervolgens tot stilstand komt op de door hen gekozen kleur, dan wint de speler gratis entree en drankje voor twee personen. Bovendien maken alle spelers kans op één van de 50 Holland Casino Try Out pakketten. Na het invullen van hun gegevens en het afgeven van een e-mail opt-in, ontvangen de spelers per e-mail hun vouchers die zij kunnen inwisselen bij één van de 14 vestigingen.

2. Engagementmails (2x)

Nadat de deelnemers hun gegevens hebben achtergelaten in de leadwervingscampagne, zijn deze leads opgevolgd met twee engagementmails. In deze eerste engagementmail maken de ontvangers kennis met het spelaanbod van Holland Casino. Met behulp van een interactief tabsysteem kunnen zij de spellen bekijken en er meer informatie over lezen. De tweede engagementmail is ingestoken op al het entertainment dat Holland Casino te bieden heeft. Zo kun je er naast alle spelen ook genieten van live-optredens en een culinair diner.

3. Conversiemail

Nadat de deelnemers beide engagementmails hebben ontvangen, krijgen zij na afloop (als zij de vouchers nog niet hebben ingewisseld) een conversiemail die hen activeert om Holland Casino te bezoeken. In deze e-mail attenteren wij de ontvangers op de laatste kans om hun vouchers in te leveren voor gratis entree en drankje voor twee personen. Aan de hand van de postcode die de ontvanger eerder heeft ingevuld, wordt door middel van een Google Maps kaartje in de e-mail de locatie getoond van de dichtstbijzijnde Holland Casino vestiging.

packshot

Neuromarketing technieken

In deze leadwervingscampagne zijn o.a. de volgende neurotechnieken toegepast:

Als je iets krijgt, geef je graag ook iets terug. De gegarandeerde vouchers en de winkans op één van de 50 Holland Casino Try Out pakketten zijn passende, gave incentives waardoor de ontvangers sneller bereid zijn om gratis mee te spelen.

Je wordt gemotiveerd en uitgedaagd door de toevoeging van spelelementen. In dit geval de Roulette waarmee je inzet op de kleur rood of zwart. Zeker in combinatie met het winnen van een of meerdere incentives, wordt de intrinsieke motivatie om mee te doen flink verhoogd.

Je kunt bepaalde elementen benadrukken door het gebruik van contrasten. De donkere huisstijl van Holland Casino leent zich in dit geval goed voor het gebruik van bijvoorbeeld felgekleurde actiebollen en CTA-buttons. Op deze manier is het in één oogopslag duidelijk waar je op moet klikken om gratis mee te spelen.

Realtime campaign monitoring

Dankzij ons inhouse ontwikkelde COFFEE analytics dashboard heeft Holland Casino tijdens de gehele campagne realtime inzicht in de resultaten. Zo meten we naast de open- en clickratio's van de e-mails ook leestijd, interactieve clicks en conversies en kunnen we op profielniveau realtime gedrag meten in de buyer journey.

Het uiteindelijke resultaat: een grote goep opgewarmde leads meer bezoekers dan vooraf was voorspeld.

Wil jij ook kwalitatieve leads werven?
Wij kijken samen wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op