Onze expertise

Online Marketing Group heeft zich met ruim 20 jaar ervaring gespecialiseerd in e-marketing automation, conversie optimalisatie, affiliate marketing en SEO/SEA. Kennis, creativiteit en slimme technologie staan daarbij aan de basis van alles wat we doen. Zo werken wij onder andere voor uitgeverijen, automotive en goede doelen.

Wij kunnen je helpen met:

Al in 1998 introduceerde OMG online abonneewerving. Dankzij dit omvangrijke affiliate netwerk, vinden onze klanten eenvoudig nieuwe leads en abonnees onder de ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Of het nu gaat om leads, (proef)abonnementen, of nieuwe klanten, wij zorgen ervoor dat jouw merk online zichtbaar is en overtuigen de consument om voor u te kiezen. Naast het bereik op alle aangesloten websites, bieden onze publishers ook nieuwsbriefbestanden waarmee zij speciale mailings kunnen versturen. Nieuw: nu ook actief in België

E-mailpublishers
OMG werkt samen met diverse e-mailpublishers in Nederland en België. Dankzij dit grote publishernetwerk is het mogelijk om met jouw e-mailcampagne(s) meer dan 3 miljoen consumenten te bereiken. Wij verzorgen het campagne management en controleren alle uitingen, zodat jouw merk en boodschap op de juiste wijze worden gecommuniceerd. Dankzij alle inzichten van deze e-mailpublishers, kunnen campagnes steeds gerichter worden verzonden naar jouw doelgroep.

OMG helpt je graag met het werven van kwalitatieve leads. Dit doen we met leadwervingscampagnes die aansluiten bij jouw online doelstellingen. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbriefinschrijvingen, telemarketing opt-ins of het communiceren van speciale acties. Wat jouw doel ook is, wij ontwikkelen voor jou de beste leadwervingscampagne.

Promotiemateriaal
Voor het zo breed mogelijk uitzetten van jouw leadwervingscampagne, ontwikkelen wij verschillende promotiematerialen. Voorbeelden hiervan zijn (kinetic) wervingsmails, advertorials en display banners. Eventueel voorzien van interactieve elementen trekken zij maximaal de aandacht om te zorgen voor extra engagement en extra clicks.

Lead opvolging
Het werven van kwalitatieve leads is het begin van de buyer journey. De opvolging van deze leads is vervolgens van groot belang. OMG heeft daarom een eigen analytics dashboard ontwikkeld: COFFEE. Het COFFEE analytics dashboard geeft een volledig overzicht van de performance van de database én marketing automation flows. Ook biedt COFFEE de mogelijkheid om op profiel niveau realtime gedrag te meten in de buyer journey.

Naast de opens en clicks van e-mails, meet COFFEE meer. Zo kun je aan de hand van o.a. de leestijd, interactieve clicks en conversies bepalen welke profielen ‘hoog’ gemotiveerd zijn. Deze inzichten vormen de basis voor de opvolging van de leads met als doel een zo hoog mogelijke conversie.

E-mail is wellicht het mooiste kanaal om een dialoog aan te gaan met jouw prospects en klanten. Laagdrempelig, persoonlijk en zeer effectief. Als specialist op het gebied van e-mailmarketing zien wij e-mail als hét kanaal om extra waarde toe te voegen aan de buyer journey.

E-mail strategie en design
De strategie is het belangrijkste onderdeel van de buyer journey en wordt mede bepaald door de beoogde doelstellingen. Vanuit deze doelstellingen bekijken wij hoe jouw boodschap het beste kan worden overgebracht en hoe wij deze extra kracht kunnen bijzetten. Hier komt ook de vormgeving bij kijken. Onze strategen en designers weten als geen ander hoe zij op een visueel aantrekkelijke manier, en binnen uw corporate huisstijl, een boodschap helder kunnen overbrengen.

E-mail opvolgflows
Het werven van kwalitatieve leads is het begin van de buyer journey. Nu prospects hun interesse hebben getoond, creëren wij de optimale e-mail opvolgflow om de engagement van de leads verder te verhogen. Dankzij de combinatie van kennis van online direct marketing en inzichten uit de neurowetenschap, weten wij jouw prospects met de juiste boodschap te verleiden. Eenmaal opgewarmd, zijn zij hoog gemotiveerd om via e-mail of telemarketing te converteren. Wij helpen je graag bij het creëren van de optimale e-mail opvolgflow.

E-mail templates
Wil je zelf aan de knoppen draaien? Onze front-end developers denken graag met je mee en creëren voor jou de beste e-mailtemplates. Zij zorgen ervoor dat jouw e-mails juist worden getoond in de grootste en meest gebruikte e-mailclients en regelen de implementatie van de e-mailtemplates in het door jou gebruikte verzendsysteem. Doe je dit liever zelf? Geen punt, wij zijn er om je te helpen.

Wordt marketing automation ook onderdeel van jouw digitale transformatie? Een geautomatiseerde buyer journey helpt jou immers leads te converteren naar abonnees en vaste klanten. Naast een goede strategie, is relevante content daarbij minstens zo belangrijk. Want als je de engagement van jouw leads stapsgewijs kunt verhogen met aantrekkelijke content, dan zullen zij daarna hoger gemotiveerd zijn om te converteren.

Maximale resultaat
Maak je gebruik van een marketing automation platform? Maar kun je hier voor je gevoel meer resultaat uit halen? Wij kijken graag met je mee om jouw campagnes te optimaliseren. Dankzij de combinatie van kennis van online direct marketing en inzichten uit de neurowetenschap, weten wij jouw prospects met de juiste boodschap te verleiden.

Hulp nodig bij de implementatie?
Onze specialisten zijn er om je te helpen met het implementeren en inrichten van jouw marketing automation platform. In de afgelopen jaren hebben wij kennis opgedaan met platforms als Selligent, Copernica, Tripolis en Hubspot.

Haal je graag meer resultaat uit je campagne? Dan kan conversie optimalisatie een belangrijke sleutel zijn. Conversie optimalisatie helpt je met het ontdekken en aanpakken van knelpunten die bezoekers ervan weerhouden te converteren. Bijvoorbeeld bij het doen van een online aankoop, het inschrijven voor een nieuwsbrief of het invullen van een aanvraagformulier. Met het gebruik van de juiste tools, kom je tot nieuwe inzichten die je helpen om de ervaring van de bezoekers te optimaliseren.

Continu proces
Het maximaliseen van conversies vereist een continue optimalisatie van de betreffende web- of landingspagina’s en e-mail(flow)s. Het is een intensief traject aangezien je nieuwe concepten bedenkt, vormgevingen aanpast, verschillende testen uitvoert en de uiteindelijke resultaten analyseert. OMG is gespecialiseerd in conversie optimalisatie en neemt voor jou dan ook graag dit gehele proces uit handen, zodat jij tijd bespaart en je resultaten maximaliseert. Benieuwd naar onze werkwijze?

Neuromarketing
Wist je dat 95% van onze beslissingen wordt genomen door ons onbewuste brein? Ons gedrag komt daarmee voor het grootste deel voort uit emotionele en intuïtieve processen. Vervolgens verklaren we dit gedrag of deze keuzes achteraf met ons bewuste, rationele brein. In tegenstelling tot traditionele marketing, richt neuromarketing zich daarom tot de échte beslisser in het hoofd van de consument: het onbewuste brein. Hiermee wordt marketing verbazingwekkend effectief. Neuromarketing is zodoende al jarenlang een vast onderdeel van onze aanpak.

Persuasion Game
OMG heeft de meest effciënte verleidingstechnieken uit de neurowetenschap gebundeld in de Persuasion Game. Een uniek kaartspel vol krachtige verleidingstechnieken en praktische inzichten die helpen om jouw campagne(s) naar een hoger niveau te tillen.

A/B testing
Het toepassen van verleidingstechnieken in onze campagnes wordt getest met behulp van A/B testing. Dit houdt in dat 50% van de bezoekers of ontvangers variant A te zien krijgt, en de andere 50% ziet variant B. De variant die na een x aantal dagen het beste presteert, is de winnaar en blijft live staan.

Heatmaps
Naast A/B testing maken we ook gebruik van heatmaps om het kijk, scroll- en klikgedrag van de consument te meten en te analyseren. Een heatmap of hittekaart laat bijna letterlijk zien hoe de consument zich op een pagina beweegt en waar zijn of haar aandacht naar uitgaat. Het geeft ons waardevolle inzichten die als basis dienen voor de optimalisatie van campagnes.

Werf je graag meer nieuwe abonnees met behulp van SEA? Dan is een goede vindbaarheid en efficiënte communicatie van groot belang. Wij hebben de juiste specialisten in huis om jouw merk bovenin de Google, Bing of Shopping ranking te krijgen en jouw boodschap vervolgens helder over te brengen op je doelgroep. OMG implementeert samen met jou de beste SEA strategie om het maximale resultaat uit jouw campagne te halen. Daarbij zet ook ons grote publishernetwerk SEA in om zoveel mogelijk views en conversies te genereren. Wij rekenen hierbij af op performance, dus je betaalt alleen voor het geleverde resultaat.

Benieuwd waar onze
samenwerking
toe kan leiden?

Neem contact op