AchtergrondRTV combi pagina | OMG
Bladen.nl heeft verschillende RTV bladen in haar assortiment. Om deze bladen extra onder de aandacht te brengen is er een combiconcept bedacht. Met deze campagne kunnen lezers uit een overzicht van alle RTV gidsen hun favoriet kiezen.

Doel campagne
Het primaire doel van deze campagne was om RTV gidsen van bladen.nl onder de aandacht brengen en zoveel mogelijk abonnementenaanvragen werven. Daarnaast wilden we het bereik van deze gidsen een boost geven in ons netwerk.

Beschrijving campagne
Door alle aanbiedingen van verschillende gidsen te combineren op één pagina werd een grotere doelgroep aangesproken en de campagne beter opgenomen in het netwerk. Met de propositie: “6 maanden uw favoriete tv-gids voor maar 10,-” zijn we aan de slag gegaan met de combi-actie voor diverse tv-gidsen.

De actie is in het voorjaar gestart en daarom was het design ingericht op voorjaarssferen. Vanuit OMG werd de incentive bedacht. Dit was een fiets, wat goed aansluit bij de doelgroep die RTV gidsen aanvragen. Bezoekers maakten kans om de fiets te winnen en elke 20e aanvraag kreeg een koelfietstas. Met deze extra incentive werd de kans om iets te winnen aanzienlijk verhoogd.  Met het design speelden we in op het eindbeeld: namelijk lekker fietsen op een mooie voorjaarsdag.

Omdat de campagne goed liep is de pagina na de zomer aangepast zodat het beeld klopte bij het seizoen, er is gekozen om een herfstsfeer neer te zetten.

Met een overzichtelijk design maakten we het voor bezoekers mogelijk om een abonnement aan te vragen voor een tv-gids. Om bezoekers over de streep te trekken hebben we verschillende verleidingstechnieken gebruikt om voor een optimale conversie te zorgen:RTV combi pagina | OMG

Verleidingstechnieken
Attentional Bias/Mere Exposure Effect

  • Door veel gebruik te maken van display inzet kwam de boodschap voor onze campagne veel terug. Een boodschap die herhaaldelijk verzonden wordt zorgt ervoor dat de ontvanger de boodschap eerder onthoudt en is meer geneigd om er op in te gaan.

Conjunction Fallacy

  • We houden ervan om concrete informatie te krijgen. Niet teveel, maar genoeg om een goede beslissing te kunnen maken. Daarom is er een extra kopje meegenomen waarin staat wat een abonnement op een van de gidsen inhoudt.

Illusion of control

  • We houden ervan om controle uit te kunnen oefenen. Daarom hebben we ervoor gekozen om meerdere keuzes te presenteren. Zo creëerden we een illusie van controle (men denkt controle over iets te hebben terwijl het design de opties bepaalt).

Resultaat
De campagne stond tijdens verschillende seizoenen live. Binnen 7 maanden tijd heeft de pagina 73.000 bezoekers gehad en zijn er bijna 4.000 abonnementsaanvragen geworven.

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?