Het optimaliseren van landingspagina’s en campagnes is een continue proces. Een proces wat u wellicht veel tijd kost. Een nieuw concept bedenken, testen aan/uit zetten en monitoren, vormgevers die aan de slag moeten, effectieve copy die geschreven moet worden en vervolgens het resultaat analyseren.

 

Neuromarketing

 

brein_75x75Wist u dat 95% van onze beslissingen in ons onderbewuste wordt bepaald?
Ons gedrag komt voort uit emotionele en intuïtieve processen in ons brein.

Vaak verklaren we ons gedrag achteraf pas met ons bewuste, rationele brein.

Neuromarketing gaat verder dan traditionele marketing, het richt zich op de échte aanvoerder in het hoofd van uw klant: het onderbewuste. Hiermee wordt marketing verbazend effectief. OMG werkt met neuro-psychologische technieken die de conversie van online marketing een boost geven.

Wilt u neuromarketing in de praktijk toepassen? Wij hebben hier een handige tool voor ontwikkeld: de Persuasion Game. Vraag hem hier aan.

 

Motivatie en gedrag

 

grafiek_75x75Motivatie is een ongelooflijk belangrijk onderdeel wanneer we gedrag willen bewerkstelligen. Daarom brengt OMG bij iedere campagne in kaart hoe hoog de motivatie is bij de potentiële doelgroep. Het heeft weinig zin om iemand die voor het eerst van uw organisatie hoort, direct te vragen om iets te kopen.

Aan de hand van het gedragsmodel van B.J. Fogg brengen wij deze motivatie in kaart. Meer weten over het Fogg behavior model? Klik dan hier.

 

A/B testing

 

ab_75x75Nieuwe neuromarketingtechnieken (ofwel verleidingstechnieken) passen wij toe in al onze campagnes en testen we met behulp van A/B testen. De winnende variant gaat door en wordt weer door getest om maximale conversies te bereiken.

 

Belangrijke learnings

 

lampje_75x75Door al jaren te testen en altijd op zoek te gaan naar verbetering, hebben we belangrijke inzichten verkregen. Deze willen we u niet onthouden.

Wist u bijvoorbeeld dat:

  • De ‘betalingspijn’ kleiner wordt wanneer u geen euroteken voor de prijs toont?
  • Ogen en pijlen de kijkrichting van uw bezoeker sturen?
  • Felle kleuren goedkoop ogen en fletse kleuren minder geloofwaardig?
  • Foto’s en beeld veel beter worden onthouden dan tekst?
  • We geen keuzes kunnen maken wanneer er beschadiging is in hersendelen die verantwoordelijk zijn voor onze emoties?

Ontdek het zelf

Ontdek samen met ons hoe u uw resultaten verhoogt door middel van neuromarketingtechnieken en conversieoptimalisatie. Neem contact met ons op voor meer informatie, of meld u nu aan voor onze neuromarketing kennissessie!

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?