Veronica magazine case | OMG

Ruim 29% conversieverbetering

 

Achtergrond
Veronica Magazine is de wekelijkse Tv-gids vol met het laatste nieuws, Tv-tips en de beste films van de week op een rij. Om de televisiekijker kennis te laten maken met het magazine is de propositie (of aanbieding) 1 jaar met tabletpakket ontwikkeld.

Doel optimalisatie
De doelstelling van dit optimalisatieproces was om een conversieverhoging te realiseren van meer dan 10%.

Optimalisatieproces
Naar aanleiding van de campagnesessie waarbij de campagne wordt geƫvalueerd en de optimalisatie punten worden bepaald zijn de volgende elementen aangepast:

Titel
Het 7-inch quad-core tablet pakket in de titel zegt de meeste lezers niet zo veel. Tenzij je op zoek bent naar deze specifieke informatie. Bij versie B is hier een tabletpakket van gemaakt. Iedereen weet namelijk wat een tablet inhoudt. Het woord pakket is gekozen omdat de aanvrager er meerdere onderdelen bij kreeg.

Conjunction Fallacy
Alle informatie die de lezer wil weten over de tablet en toebehoren is te vinden achter de informatie button. Deze is in versie B verplaatst om dit onderdeel centraal te zetten. Het geven van deze informatie is een belangrijk onderdeel
in de campagne vanwege de verleidingstechniek Conjunction Fallacy.

Bij deze techniek gaat het erom dat we zoveel mogelijk willen weten over het product dat we aanschaffen (of krijgen).
Het is wel belangrijk om altijd meerdere specificaties of meer informatie te geven. Dan beschouwen we het eerder als waarheid.

Versie A

Veronica magazine case versie 1 | OMG
Versie B

Veronica magazine case controle versie | OMG
Price-anchoring
In versie A werden veel verschillende prijzen gecommuniceerd:

  • De prijs van de tablet (bij de informatiebutton)
  • De gezamenlijke prijs van de tablet en het abonnement
  • De prijs van het abonnement bij deze actie.

Het was onduidelijk waar welk getal voor stond. Daarom is er voor gekozen om alleen een van/voor prijs te communiceren: van 254,49 voor 79,-. Dit is de verleidingstechniek price-anchoring. Ook zorgde dit voor meer verzicht in de creatie. Hierdoor weet de lezer beter waar hij aan toe is.

Justifiying
Er zijn drie bulletpoints toegevoegd aan de B versie. In deze bulletpoints staan nog enkele rationele argumenten om gebruik te maken van deze aanbieding. Dit wordt ook wel Justifying genoemd.

Resultaat
Versie A en B zijn tegenover elkaar getest. Uiteindelijk converteerde versie B maar liefst 29,6% beter. Met een zekerheidspercentage van 96% is dit bevestigd.

Wilt u meer weten over deze case?
Martijn Versteeg / Campaign Manager
T / +31 (0)30 750 40 00
E / martijn.versteeg@omg.nl

 

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?