AchtergrondLogo Telegraaf | OMG
Koningsdag is altijd een goede gelegenheid om een knalcampagne te organiseren. Ook dit jaar organiseerde OMG/Netdirect in samenwerking met de Telegraaf een campagne om rondom Koningsdag proefabonnees te werven.

Doelstelling
Zoveel mogelijk abonnementen werven voor de Telegraaf.

Campagne
De koningsdeal van de Telegraaf was dit jaar om 10 weken lang voor maar 2,- per week de krant te lezen. Hiermee kregen aanvragers maar liefs 82% korting op een abonnement dat gratis stopte.

Om zoveel mogelijk bereik te creƫren is de campagne 2 weken voor Koningsdag van start gegaan. Verder hebben we de volgende verleidingstechnieken gebruikt om een zo hoog mogelijke conversie te realiseren:

VerleidingstechniekenTelegraaf Koningsdag actie

Contrast effect

  • Om de CTA button zoveel mogelijk te laten contrasteren is er een groene button gebruikt in een oranje omgeving

Cost of zero

  • We houden van gratis elementen. Daarom wordt er uitgebreid gecommuniceerd dat gratis toegang tot digitale krant in dit abonnement is inbegrepen.

Round pricing Effect

  • We zien afgeronde bedragen als meer kwalitatief en betrouwbaar. Daarom communiceren we veel dat het abonnement slechts 2 euro per week kost.

Schaarste

  • Omdat deze campagne tot een bepaalde tijd geldig was, hebben we een klok toegevoegd die de urgentie verhoogde.

Resultaat
Aan het einde van deze campagne zijn er 1.473 proefabonnementen geworven.

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?