Logo Telegraaf | OMGAchtergrond
Om lezers kennis te laten maken met een abonnement van de Telegraaf, gaf de krant voordelige proefabonnementen weg met 72% korting. Voor ons een goede reden om voor deze knalacties de beste converterende pagina te maken.

Doel campagne
Zoveel mogelijk proefabonnementaanvragen werven.

Beschrijving campagne
De vakantieknaller van de Telegraaf hield in dat lezers de krant 5 weken voor 9,95  kon aanvragen. Én kans konden maken op een JUMBO boodschappen cadeaukaart t.w.v. € 100,-. De gehele campagne liep maar 10 dagen. Voor ons de uitdaging om een campagne te maken die optimaal mogelijk converteerde.  Daarom zijn er verschillende verleidingstechnieken gebruikt:

Verleidingstechnieken
Anchoring effect

  • De normale prijs werd tegenover de prijs met korting gezet. Waardoor het voordeel van deze aanbieding nog duidelijker werd gemaakt bij de lezers.

Denomination EffectTelegraaf Jumbo actie | OMG

  • De conversie verhoogt wanneer we geldprijzen in kleinere hoeveelheden vermelden (prijs per week vs. Prijs per maand)

Doubt Limitation

  • Door aan te geven dat dit abonnement automatisch stopt, verhoogt dit de betrouwbaarheid van de campagne. Daarnaast verlaagd dit de onzekerheid over of de aanvrager het abonnement moet aanvragen.

Schaarste

  • Door een aftellende klok toe te voegen wordt aangegeven dat deze campagne maar een bepaalde tijd geldig is. Dit verhoogt de urgentie bij de aanvrager en verhoogt de conversie.

Self Efficacy

  • Met een goede formcheck zorg je voor directe feedback. Iets waar we onbewust heel blij mee zijn. Het positieve effect van feedback wordt ook wel Self efficacy Met een formcheck waarbij je direct feedback geeft of alles goed is gegaan verhoog je de conversieratio.

Resultaat
In de looptijd van 10 dagen zijn we erin geslaagd om bijna 3.000 proefabonnementen te werven.

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?