Achtergrond
Speciale feest- of themadagen zijn een goede gelegenheid om campagnes te ontwikkelen en zo meer aandacht voor je merk en product te bereiken. De Telegraaf besloot een knalactie aan te bieden rondom Pasen. Niet alleen was de aanbieding voordelig, aanvragers maakten ook nog eens kans op een JUMBO cadeaukaart t.w.v. € 100,-.
Doelstelling
Zoveel mogelijk proefabonnees werven voor de Telegraaf
De campagne
Voordelig de Telegraaf lezen. In deze campagne was dit mogelijk vanwege de 83% korting op een abonnement voor 5 en voor 10 weken. Beide abonnementen stopten gratis. Er zat ook nog een upsell achter naar een vast abonnement van 6 maanden.
Met de toevoeging van de onderstaande verleidingstechnieken zijn we voor een optimale conversie gegaan:
Verleidingstechnieken
Denomination Effect
Doubt Limitation
Illusion of control
Priming
Self Efficacy
Resultaat
Na een looptijd van 14 dagen zijn er in totaal 2.732 proefabonnementen en 56 vaste abonnementen geworven.
Online abonneewerving - Ook voor u?
Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?