AchtergrondLogo Telegraaf | OMG
Speciale feest- of themadagen zijn een goede gelegenheid om campagnes te ontwikkelen en zo meer aandacht voor je merk en product te bereiken. De Telegraaf besloot een knalactie aan te bieden rondom Pasen. Niet alleen was de aanbieding voordelig, aanvragers maakten ook nog eens kans op een JUMBO cadeaukaart t.w.v. € 100,-.

Doelstelling
Zoveel mogelijk proefabonnees werven voor de Telegraaf

De campagne
Voordelig de Telegraaf lezen. In deze campagne was dit mogelijk vanwege de 83% korting op een abonnement voor 5 en voor 10 weken. Beide abonnementen stopten gratis. Er zat ook nog een upsell achter naar een vast abonnement van 6 maanden.

Met de toevoeging van de onderstaande verleidingstechnieken zijn we voor een optimale conversie gegaan:

Verleidingstechnieken

Cost of ZeroTelegraaf paas actie | OMG

  • Wanneer we iets gratis krijgen, zorgt dat voor een hogere conversieratio. Daarom is duidelijk gecommuniceerd dat Vrouw Magazine gratis bij het abonnement in zat.

Denomination Effect

  • De conversie verhoogt wanneer we geldprijzen in kleinere hoeveelheden vermelden (prijs per week vs. Prijs per maand)

Doubt Limitation

  • Door aan te geven dat dit abonnement automatisch stopt, verhoogt dit de betrouwbaarheid van de campagne. Daarnaast verlaagd dit de onzekerheid over of de aanvrager het abonnement moet aanvragen.

Illusion of control

  • We houden ervan om controle uit te kunnen oefenen. Daarom hebben we ervoor gekozen om meerdere keuzes te presenteren met de 5 of 10 weken abonnementen. Hierdoor voelt de aanvrager alsof hij heeft over de keuze terwijl het design de opties bepaalt.

Priming

  • Deze campagne werd gelanceerd rondom Pasen. Daarom zijn er veel sfeerbeelden rondom pasen in de creatie gebruikt.

Self Efficacy

  • Met een goede formcheck zorg je voor directe feedback. Iets waar we onbewust heel blij mee zijn. Het positieve effect van feedback wordt ook wel Self efficacy Met een formcheck waarbij je direct feedback geeft of alles goed is gegaan verhoog je de conversieratio.

Resultaat
Na een looptijd van 14 dagen zijn er in totaal 2.732 proefabonnementen en 56 vaste abonnementen geworven.

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?