AchtergrondPersgroep schrikkeldag actie | OMG
2016 is een schrikkeljaar, wat voor ons allemaal een extra dag opleverde. Voor de Persgroep was dit genoeg reden om abonnementen met flinke korting weg te geven en mensen kennis te laten maken met hun kranten.

Doel campagne
Op korte termijn zoveel mogelijk proefabonnementen werven voor kranten van de Persgroep.

Campagne
Op schrikkeldag zoveel mogelijk proefabonnees werven voor het AD, Trouw, de Volkskrant en diverse regionale titels. Dat was de uitdaging van deze schrikkeldag actie.

Daarom hebben we een actiematige campagne opgezet. Met de propositie “4 weken gratis de krant (incl. 4,- verzendkosten) hebben we een laagdrempelige actie neergezet voor consumenten om kennis te maken met deze kranten. Het gratis Lotto lot was de extra incentive om consumenten over de streep te trekken.

Neuro-elementen
Om bezoekers van de landingspagina een extra duwtje in de rug te geven zijn er verschillende technieken gebruikt die voor een verhoging in het conversiepercentage zorgen. De zogenaamde verleidingstechnieken. In deze case waren de verleidingstechnieken onder andere:

Schaarste

  • De actie is alleen op deze dag geldig. Dat zorgt voor een gevoel van urgentie waardoor de lezer sneller geneigd is om op het aanbod in te gaan.

Wederkerigheid

  • Niet alleen vraag je een krant aan met een goede aanbieding, je krijgt er ook nog iets voor terug. Namelijk een Lotto Lot.

Doubt Limitation

  • Het abonnement stopt automatisch. Dit element zorgt ervoor dat de onzekerheid weggenomen (of in ieder geval gereduceerd wordt).Persgroep schrikkeldagactie | OMG

Het bereik
Om de doelstelling te bereiken is deze campagne zo breed mogelijk uitgezet. Door middel van e-mail, social media, banners en de websites bladen.nl en kranten.nl is deze campagne uitgezet.

Resultaat
De campagne was na de schrikkeldag met nog een dag verlengd vanwege de grote interesse. Na twee dagen zijn er ruim 4.000 proefabonnees geworven.

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?