Achtergrond
Speciale themadagen of feestdagen zijn een goede gelegenheid om een krant of magazine onder de aandacht te brengen. Moederdag is daarop geen uitzondering. Speciaal voor deze dag heeft OMG/Netdirect voor Bladen.nl een combiconcept bedacht voor de bezoekers van de site die graag hun vrouw of moeder een blad cadeau wilden geven.
Doel campagne
Diverse vrouwenbladen onder de aandacht brengen en een boost in het bereik te creëren voor deze bladen.
Campagne
De tweede zondag van mei is het weer tijd om onze moeders te bedanken voor alles wat ze voor ons doen. Een goede gelegenheid om cadeau abonnementen van bladen.nl onder de aandacht te brengen!
Bladen.nl geeft namelijk de mogelijkheid om diverse (proef) abonnementen cadeau te geven. De abonnementen lopen veelal automatisch af en met deze abonnementen kunnen moeders de komende zomer relaxen met haar favoriete magazine. Bij deze actie kon gekozen worden uit:
 Met een overzichtelijke combimail maakten we het mogelijk voor dochters, zonen en vaders om een keuze te maken uit de bovenstaande proefabonnementen. Daarnaast kon de gever ook nog 2 bioscoopkaarten winnen.
Verleidingstechnieken
Naast het beeldgebruik dat in een relaxte en verwensfeer was neergezet(priming), zijn er nog diverse verleidingstechnieken gebruikt in de e-mail en op de landingspagina. Deze zijn ingezet om de lezer van de e-mail over de streep te trekken om een blad cadeau te doen. Dit waren onder andere:
Doubt Limitation
Self Efficacy
Post purchase rationalization
Na de aankoop van een product wil je graag je aankoop met logische argumenten verdedigen. En daarvoor heb je ook de juiste informatie nodig. Door de mogelijkheid te bieden om een voucher uit te printen (bij de bijbehorende bedankpagina met extra informatie) stellen we de aanvrager gerust en zijn ze sneller tevreden met hun aankoop.
Online abonneewerving - Ook voor u?
Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?