AchtergrondMoederdagactie banner
Speciale themadagen of feestdagen zijn een goede gelegenheid om een krant of magazine onder de aandacht te brengen. Moederdag is daarop geen uitzondering. Speciaal voor deze dag heeft OMG/Netdirect voor Bladen.nl een combiconcept bedacht voor de bezoekers van de site die graag hun vrouw of moeder een blad cadeau wilden geven.

Doel campagne
Diverse vrouwenbladen onder de aandacht brengen en een boost in het bereik te creëren voor deze bladen.

Campagne
De tweede zondag van mei is het weer tijd om onze moeders te bedanken voor alles wat ze voor ons doen. Een goede gelegenheid om cadeau abonnementen van bladen.nl onder de aandacht te brengen!

Bladen.nl geeft namelijk de mogelijkheid om diverse (proef) abonnementen cadeau te geven. De abonnementen lopen veelal automatisch af  en met deze abonnementen kunnen moeders de komende zomer relaxen met haar favoriete magazine. Bij deze actie kon gekozen worden uit:

  • JAN – 6 weken 18,-
  • Viva – 4 nummers 12,50
  • Flair – 6 nummers 9,95
  • Libelle – 4 nummer 15,-
  • Prive – 5 nummers 8,-

 Met een overzichtelijke combimail maakten we het mogelijk voor dochters, zonen en vaders om een keuze te maken uit de bovenstaande proefabonnementen. Daarnaast kon de gever ook nog 2 bioscoopkaarten winnen.

Verleidingstechnieken
Naast het beeldgebruik dat in een relaxte en verwensfeer was neergezet(priming), zijn er nog diverse verleidingstechnieken gebruikt in de e-mail en op de landingspagina. Deze zijn ingezet om de lezer van de e-mail over de streep te trekken om een blad cadeau te doen. Dit waren onder andere:

Landingspagina Netdirect | OMGWederkerigheid

  • De aanvrager kon niet alleen een mooi cadeau geven, maar maakte zelf ook nog kans op 2 Bioscoopbonnen.

Doubt Limitation

  • Door de woorden Stopt automatisch toe te voegen haal je twijfel weg over de betrouwbaarheid van het abonnement of het feit dat je ergens aan vast zit. Lees meer over de kracht van stopt automatisch in dit artikel.

Self Efficacy

  • Met een goede formcheck zorg je voor directe feedback. Iets waar we onbewust heel blij mee zijn. Het positieve effect van feedback wordt ook wel Self efficacy Met een formcheck waarbij je direct feedback geeft of alles goed is gegaan verhoog je de conversieratio.

Post purchase rationalization

Na de aankoop van een product wil je graag je aankoop met logische argumenten verdedigen. En daarvoor heb je ook de juiste informatie nodig. Door de mogelijkheid te bieden om een voucher uit te printen (bij de bijbehorende bedankpagina met extra informatie) stellen we de aanvrager gerust en zijn ze sneller tevreden met hun aankoop.

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?