Optimalisatie Bladen.nl & Kranten.nl

25 Nov 2016

De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met de optimalisatie van Bladen.nl en Kranten.nl. We hebben nieuwe elementen toegevoegd die ervoor zorgen dat de site persoonlijker, interactiever en relevanter is geworden. Hiermee verbeteren we de customer journey van de (potentiële) klant én zorgen we voor meer conversies. Wat we allemaal gedaan hebben? U leest het hier:

 

Gaat u al weg?Bladen.nl - gaat u al weg
Om bezoekers te stimuleren een aankoop te doen, hebben we een panel pop-up geïnstalleerd die verschijnt wanneer men van de site wil vertrekken (maar wel is gestart met een bestelling). Zo zorgen we ervoor dat de consument nog een keer extra nadenkt of hij toch niet graag het abonnement wil aanvragen. De test loopt nog, maar we zien al een stijging in de conversies en via de pop-up zijn al extra abonnementen binnen gekomen!

 

 

 

 

Keuze afronden?Bladen.nl optimalisatie
Wanneer men vertrekt na  van het invullen van een bestelformulier, maar alsnog afhaakt hebben we een automatische mail ingesteld. Wanneer de bezoeker zijn e-mailadres achtergelaten heeft, dan wordt er een e-mail gestuurd waarin de nadruk wordt gelegd op de niet afgeronde bestelling. Daarbij verleiden we de potentiële klant terug te brengen naar zijn bestelling. Zo versimpelen we niet alleen het bestelproces voor de bezoeker, maar verhogen we ook de conversie. Inmiddels hebben we een 6% conversieverhoging gerealiseerd met deze toevoeging.

 

SEO optimalisatie
Voordat men onze site bezoekt is het natuurlijk belangrijk om gevonden te worden! Daarom zijn we veel bezig geweest met de optimalisatie van onze SEO resultaten. In de afgelopen 3 maanden is de gemiddelde positie van bladen.nl van 12,5 naar 9,5 gestegen.

 

iDEAL betaling
Het betalen van een abonnement is misschien wel het moeilijkste onderdeel van een bestelproces. Tot nu toe was het alleen mogelijk om via een automatische incasso op bladen.nl te betalen. We waren erg benieuwd naar de mogelijkheden van iDEAL. Zou dit de conversie verhogen omdat men al zo gewend is met het betalen via iDEAL? Of juist niet omdat je dan direct in je bankrekening “voelt” dat je betaald hebt? We besloten het te testen en er kwamen mooie cijfers uit!

Het bleek dat met iDEAL betalen toch een populaire optie is. Bij de eerste geteste abonnementen gaat 50 – 67% van de transacties nu al via iDEAL. Daarnaast zagen we maar liefst een verdubbeling in conversieratio van cadeau abonnementen! Men vindt het dus een stuk prettiger om een cadeau abonnement aan te vragen via iDEAL. Dit smaakt naar meer. De volgende stap is om deze betaaloptie breder uit te rollen op de site om u van nog meer abonnementen te kunnen voorzien en de conversieratio te verhogen.

 

Adverteren
Bladen.nl groeit! We krijgen steeds meer bezoekers en vinden constant nieuwe manieren om de bezoeker te laten converteren. Wilt u adverteren op de site en meer aandacht voor uw krant of magazine? We hebben verschillende mogelijkheden op onze site en via onze nieuwsbrief. Bekijk hier alle mogelijkheden!

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?