De krachtige werking van “stopt automatisch”

04 Dec 2015

Is uw product aflopend? Dan adviseren wij altijd om dit duidelijk te vermelden in de aanbieding. In het bijzonder omdat het onzekerheden wegneemt bij de consument. Deze weet hierdoor waar hij aan toe is omdat een drempel is weggenomen (hoe lang zit ik hier aan vast, is er geen addertje onder het gras). Hierdoor is hij eerder geneigd een abonnement af te sluiten. De woorden “stopt automatisch” dragen hierdoor bij aan een verhoogde conversieratio.

Dat is de theorie. Maar hoe goed werkt dit in de praktijk?
We nemen u graag mee in een drietal aantal cases:

Praktijk voorbeelden van “Stopt Automatisch”

1. AD.

Versie A:

AD 4w4e SA
 

Versie B:

AD 2w4e
 

Bij deze case is ‘stopt automatisch’ toegevoegd onder de CTA-button. In deze campagne zijn bij versie A 2% meer conversies gemeten dan bij versie B (zonder het noemen van ‘stopt automatisch’).

 

2. De Telegraaf.

Bij deze campagne van de Telegraaf hebben we ‘stopt automatisch’ ook verwerkt onder de CTA-button. Versie A bleek met een conversieverhoging van maar liefst 16% de winnaar!

Versie A:

 

control
Versie B:

v1_stopt_automatisch
 

3. HUMO

Voor het tijdschrift HUMO, wat men 6 weken lang digitaal kon ontvangen, waren we ook benieuwd naar de werking van ‘stopt automatisch’. Bij deze campagne is de tekst toegevoegd aan het invulformulier in tegenstelling tot eerder besproken campagnes waarbij het vermeld werd voordat men het invulformulier had gezien.

HUMO

HUMO SA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In onze optimalisatie tool, Visual Website Optimizer, was af te lezen dat versie A maar liefst 14,5% meer conversies had, dan versie B. Dat zijn duidelijke cijfers.

Conclusie?
Het vermelden van ‘stopt automatisch’ is een goed voorbeeld van een kleine toevoeging op de landingspagina, voor veel conversieverhoging kan zorgen. Natuurlijk verschilt het per campagne hoe groot de conversieverschillen zijn. Bij OMG hebben we het echter zo uitvoerig getest dat we duidelijk een stijging zien wanneer deze 2 simpele woorden gebruikt worden bij proefabonnementenwerving

Online abonneewerving - Ook voor u?

Online marketing voor abonneewerving is mooi, maar het moet wel wat opleveren. Wilt u weten hoe OMG/Netdirect voor u nieuwe abonnees kan werven?