Verhaal achter de happyfact: 40% van de vakantiegangers mailt elke dag.

27 nov 2017

Om de kracht van e-mail te laten zien, delen we graag onze HappyFacts via LinkedIn. Met deze facts presenteren we interessante weetjes en onderzoeksresultaten over e-mail- en neuromarketing. Maar we snappen dat 1 stelling nieuwsgierigheid opwekt en dat je graag wil weten waar de HappyFacts op gebaseerd is en wat de bronnen zijn. Daarom onze blog: “het verhaal achter de facts”, met deze keer:  

 

Bron: http://www.multiscope.nl/persberichten/zonder-internet-niet-op-vakantie.html

 

Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.005 Nederlandse consumenten.

 

December drukte
Het is weer die tijd van het jaar. Het jaar loopt ten einde en verschillende doelstellingen op werk moeten nog behaald worden. Hierdoor loopt het stresslevel op kantoor aardig op en komen de mensen om in het werk. Daarnaast moet ook nog tijd gemaakt worden om alle gedichten te schrijven, cadeaus te kopen, feestelijke outfits uit te kiezen en natuurlijk overheerlijke gerechten op tafel te zetten.

Kortom, de december maand is druk! En men kijkt met verlangen uit naar die welverdiende vakantie rondom Kerst en Oud & Nieuw om weer even tot rust te komen en zich op te laden voor het nieuwe jaar. En dat is precies het moment waar jij als marketeer op in kan spelen!

All I want for Christmas
Maar toch horen we vaak dat het helemaal geen zin heeft om tijdens vakanties e-mailcampagnes te lanceren. De consument zou zijn mail niet checken, waardoor het verspilde moeite zou zijn…

Maar wat als ik je nu vertel dat dit juist hét uitgelezen moment is om een feestelijke mailing te verzenden! Niet alleen checkt 40% van de consumenten zijn e-mail elke dag tijdens de vakantie. Uit marktonderzoek van Multiscope bleek ook dat tegenwoordig 9 op de 10 Nederlands online is tijdens zijn vakantie.

Wat betekent dit voor jou als marketeer?

  • De consument checkt dus wél zijn e-mail
  • Hij is goed bereikbaar tijdens de vakantie
  • De consument is ontspannen en daardoor open-minded

Dus, twijfelde je over het wel of niet verzenden van een e-mailcampagne tijdens de kerstvakantie? Hoeft helemaal niet! De cijfers laten zien dat de boodschap ook tijdens de vakanties aankomt en dat je jouw doelgroep effectief kan bereiken met mail.

Wil je inspiratie om op te vallen met jouw mailing? Ontdek dan deze 5 effectieve tips om jouw mailings een conversieboost te geven!