Het verhaal achter de facts: 75% van de e-mail omzet…

06 sep 2017

Om de kracht van e-mail te laten zien, delen we graag onze HappyFacts via LinkedIn. Met deze facts presenteren we interessante weetjes en onderzoeksresultaten over e-mail- en neuromarketing. Maar we snappen dat 1 stelling nieuwsgierigheid opwekt en dat je graag wil weten waar de HappyFacts op gebaseerd is en wat de bronnen zijn. Daarom onze blog: “het verhaal achter de facts”, met deze keer:

 

HappyFact gesegmenteerde e-mails
 

Steeds meer bedrijven zien in dat het segmenteren van e-mails ontzettend belangrijk is. Waar in 2016 nog maar 40% van alle mailings uit gesegmenteerde e-mailcampagnes bestonden is dit percentage in 2017 toegenomen naar 53%.  Toch is hier dus nog een inhaalslag te maken gezien het succes van gesegmenteerde mailings. Wist je dat consumenten gepersonaliseerde e-mails 11% vaker openen en dat ze tot wel 27% vaker doorklikken naar de landingspagina?

Persoonlijke benadering op maat

Het begint allemaal met een goed gestructureerde en opgeruimde database waarbinnen segmentaties gemaakt kunnen worden. Om nog meer uit je gesegmenteerde campagnes te halen is het belangrijk om je data te verrijken. Zorg dat je meer te weten komt over je consumenten, zodat jij hun persoonlijker kan aanspreken met nóg relevantere aanbiedingen. Voor het optimaal verrijken van je data raden wij aan om verschillende soorten data aan elkaar te koppelen. Denk aan gedrag op websites, social media en e-mails. Combineer deze data en zorg voor een persoonlijke benadering op maat! Denk aan gesegmenteerde e-mailcampagnes die verder gaan dan geslacht en leeftijd en in gaan op o.a. website gedrag, woonplaats en persoonlijke interesses.

Kortom, bulk mailings zijn zó 2016!

Wil je meer weten over selectiemogelijkheden en hoe je ervoor kan zorgen dat jouw boodschap gepersonaliseerd aankomt bij de juiste doelgroep? Bekijk dan onze selectiecriteria of neem contact met ons op!

Ik wil persoonlijk én relevant zijn