Leadgeneratie belangrijkste focus in 2017

16 nov 2016

De eerste trendvoorspellingen voor 2017 beginnen binnen te sijpelen! Zo ook uit het B2B onderzoek 2017 van Online Succes. Uit hun rapport blijkt dat B2B marketeers zich in 2017 voornamelijk gaan focussen op leadgeneratie:

B2B onderzoek 2017
En niet alleen leadgeneratie is populair. De gegenereerde leads moeten natuurlijk ook opgevolgd worden. En daarvoor wordt het gebruik van marketing automation steeds populairder. 23% van de ondervraagden gaf aan zich hiermee in 2017 mee bezig te houden.

 

Andere interessante punten uit het onderzoek waren:

  • 66 procent van de respondenten heeft leadgeneratie als focus
  • Maar liefst 61 procent van de B2B-marketeers zet nu al content marketing in (22% gaat daar in 2017 mee aan de slag)
  • Google AdWords is nog steeds favoriet voor leadgeneratie en LinkedIn is een grote groeier
  • 70 procent van de ondervraagde B2B-marketeers geeft de voorkeur aan Google Adwords en in 2017 is dat 75 procent.
  • Webinars als leadgeneratie kanaal wint aan populariteit

 

Meer weten over het onderzoek en over leadgeneratie in 2017? Lees hier meer over het onderzoek op Emerce.nl. Via het artikel kan je ook het gehele onderzoek downloaden. Ben jij benieuwd wat wij kunnen doen op het gebied van leadgeneratie? Bekijk dan onze producten!