Nieuwe klanten werven. Het blijft een uitdaging om dit op een effectieve, consistente manier te doen. We komen minder in contact met onze prospects omdat de kooporiëntatie naar online verschoven is. Maar ook de versnippering van mediakanalen en de ongevoeligheid van ons brein op reclameprikkels spelen mee. Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat we ons steeds beter af moeten vragen welke kanalen je inzet, en wat de boodschap moet zijn om de doelgroep écht aan te spreken.

 

Onze oplossing: Klantenvinder. Dé methode waarmee we data combineren met slimme systemen en neuro-psychologische inzichten.

 

Met klantenvinder:

  • Combineren we profiel- en gedragsdata waarmee we de koopintentie van de doelgroep signaleren
  • Werven we leads en converteren we deze naar klanten met e-maildriven campagnes
  • Creëren we Premium Profiled Audiences om ook in de toekomst effectief te adverteren.

En dit doen we met 3 stappen:

 

1. It's all about the data

De eerste stap is het verzamelen en verrijken van profieldata. Met ons bereik van 10 miljoen opt-in e-mailadressen selecteren we uw doelgroep op basis van de door u gekozen criteria. Daarnaast werken we samen met belangrijke datapartijen van Nederland om de e-mail data te verrijken en profielen te creëren waarop we specifiek kunnen targetten.

Bekijk ons bereik

2. Unieke combinatie van profieldata met gedragsdata

De profieldata combineren we met gedragsdata uit onze COFFEE campagnes. COFFEE is een e-maildriven marketing methode waarmee we uw doelgroep begeleiden met uw boodschap door de customer journey. Met persuasion marketing en een door ons ontwikkeld score systeem meten we online gedrag, optimaliseren we doorlopend de flow én verzamelen we gedragsdata voor de Premium Profiled Audiences.

Lees meer over COFFEE

3. Creëren van Premium Profiled Audiences

Door al deze data componenten te combineren, genereren we Premium Profiled Audiences (PPA). Dit zijn profielen van uw doelgroep, verrijkt met gedragsdata uit onze COFFEE flow. Waarom deze zo waardevol zijn? Omdat u deze data kunt inzetten om uw andere kanalen, zoals DM en TM, succesvoller te maken. Uit onze cases weten we dat de opvolging van PPA de conversies bij telemarketing 2x verhoogd. En door middel van de door ons gecreëerde lookalikes vergroten we uw mogelijkheden voor display advertising.

Bekijk de cases

Wilt u meer weten over Klantenvinder?

Neem dan contact met mij op! Ik praat u graag bij over hoe wij met deze methode nieuwe klanten voor u kunnen werven.

Brendan Brouwer
Commercieel Directeur OMG/Mailmedia
Brendan.Brouwer@omg.nl
030 750 4001

Neem contact op

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.