De ŠKODA SUPERB COMBI:

Dé keuze voor de zakelijke rijder.

Opzet van de campagne

OMG heeft samen met Greenhouse voor de ŠKODA Superb Combi een e-mailcampagne ingericht en deze verstuurd naar potentiële kopers van het model. De campagne is gericht op het genereren van car configuraties.

Kinetic e-mail

Tijdens de ŠKODA Superb Combi campagne heeft OMG iets nieuws mogen introduceren bij ŠKODA Nederland, namelijk een kinetic e-maildesign. Een kinetic e-mail bevat interactieve elementen waardoor er meer engagement kan worden gegenereerd met de ontvanger.

Dit kan een GIF zijn maar ook diverse animaties. Een kinetic e-mail biedt de ontvanger de kans om in-mail meer te weten te komen over het product en in dit geval de ŠKODA Superb. Door de configurator in de e-mail op te nemen, start engagement op een laagdrempelige manier nog voordat er daadwerkelijk doorgeklikt moet worden.

Hoe is dat voor ŠKODA Nederland en de Superb campagne toegepast?

Er zijn twee kinetic elementen verwerkt in de ŠKODA Superb campagne, namelijk een kinetic Colorpicker en een kinetic Rimspicker.

Colorpicker
Bij de Colorpicker heeft de ontvanger de mogelijkheid om de ŠKODA Superb in zijn favoriete kleur te selecteren. Wanneer de ontvanger op ‘verder samenstellen’ klikt, wordt hij geleid naar de landingspagina van ŠKODA. Hier ziet de ontvanger direct de Superb in de kleur die hij in de mailing heeft gekozen!

Rimspicker
Hetzelfde principe wordt hier wederom toegepast, maar nu kan de ontvanger kiezen uit diverse velgen. Als de ontvanger een keuze maakt worden de velgen meteen onder de auto geplaatst en weergegeven binnen de mail omgeving.

Het resultaat

Deze kinetic e-mailcampagne is gestuurd naar 52.500 zakelijke e-mailadressen binnen de vooraf afgestemde doelgroep. Door een subjectline test en scherpe targeting behaalde we tijdens uitrol een openrate van 29,6% en een clickrate van 5,6%.

Met behulp van Greenhouse Group zijn de resultaten op de website van ŠKODA Nederland ook goed in kaart gebracht, uit de resultaten blijkt dat we gezamenlijk de juiste doelgroep hebben weten te bereiken.

Quality visit

Door een combinatie van gerichte targeting en interessante content lag het percentage dat converteert van Qvisit naar Quality visit (+15 sec.) 88% hoger dan de overige prospecting inzet.

Car configuraties

Met 17% van het mediabudget is 28% van het totale aantal voltooide car configuraties (on-site) gegenereerd, wat heeft geresulteerd in een -46% lagere CPA voor voltooide car configuraties.

Brochure downloads

Aanvullend op het initiële target van car configuraties zijn 63% van alle (paid) brochure downloads via de mailing gerealiseerd.

“Door de goede samenwerking met OMG, maken zij het voor onze klanten mogelijk om te ontdekken en innoveren in het landschap van email marketing.”

Greenhouse Group

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000
Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000

Zonnebaan 45     3542 EB Utrecht    030 750 4000

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl
Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl