Het behaalde resultaat

%

Gem. openrate

%

Gem. clickrate

Unieke kentekens

%

Offerte aanvragen

De Alphabet campagne heeft goede resultaten behaald, en met behulp van de crossmediale campagne zijn de online offerte aanvragen zelfs verdubbeld. Wilt u weten hoe we dit hebben gedaan? Bekijk onze case!

Achtergrond

Alphabet is dé aanbieder van zakelijke mobiliteitsoplossingen in Europa. De organisatie beheert bijna 650.000 auto’s en bedrijfswagens van allerlei merken en is daarmee de op drie na grootste speler in de markt.

“We hebben de mail naar eigen wagenparkbeheerders en berijders gestuurd. Uiteindelijk was het wel onze best presterende eigen mail ooit, was er zoveel interesse dat de site er tijdelijk uit lag en hebben we voor de tweede week op rij een all time high aantal orders binnengehaald voor Private Lease.”

– Marc Bloemraad , Product Manager Alphabet Private Lease

2 voor 1

Met de nieuwe 2 voor de prijs van 1 propositie verovert Alphabet de private lease markt. Door de zakelijke leaseauto niet meer dan 500 km privé te laten rijden, betaal je geen bijtelling meer waarmee in veel gevallen private lease gereden kan worden. Met deze Private Lease auto kunnen de privékilometers gereden worden waardoor de rijder 2 leaseauto’s rijdt voor de prijs van 1. OMG kreeg de uitdaging om samen met Alphabet deze propositie bekend te maken onder de doelgroep én om via online offertes contracten te werven.

De campagne

Het aanvragen van een leasecontract is een hoogdrempelige doelstelling. Daarom is er gekozen voor een aanpak waarbij we een e-mail journey creëren. We triggeren de lezer, en maken hem bewust van de aanbieding, om vervolgens over te gaan naar de conversievraag.

Het ingezette bereik

Niet alleen e-mail is ingezet om bereik te creëren. Door een goede samenwerking met verschillende kanalen zorgden we voor het optimale bereik.

De campagnes

Wervingscampagne

Voor de leadwervingscampagne hebben we een mailing verstuurd naar het geprofileerde e-mailbereik van OMG/Mailmedia. 100.000 adressen, geselecteerd op zakelijke lease rijders, ontvingen een vooraankondiging van een speciale aanbieding van Alphabet. In de mail gaven we de ontvanger de kans om als eerste op de hoogte te zijn van een spectaculaire aanbieding…

Engagementcampagne

De tweede campagne is verstuurd naar de mensen die bepaald gedrag lieten zien zoals een klik of open. Eerst stuurden we een e-mail naar alle clicks van de eerste campagne. Daarna naar de open non-clicks van de eerste campagne. In de mail werd de spectaculaire aanbieding van Alphabet private Lease bekend gemaakt. Met een “Wist je dat” campagne gaven we op een speelse manier extra uitleg over de 2 voor de prijs van 1 campagne.

Conversiecampagne

Met de derde campagne, de conversiecampagne, stelden we de vraag: “Voor welk budget kun jij private leasen?” Door vijf simpele vragen te doorlopen berekent de calculator welke lease auto het meest voordelig is om naast zakelijk, ook private te leasen.

Gebruikte verleidingstechnieken
https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Curiosity

De ontvanger werd nieuwsgierig gemaakt naar de nieuwe aanbieding met een aftellende klok op de bevestigingspagina.
https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Autoriteit

Het keurmerk: “Verkozen tot Beste Leasemaatschappij” naar voren laten komen.

https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Self Efficacy

De interesse in de aanbieding werd nogmaals benadrukt op de landingspagina.

https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Chunking

Door de informatie in verschillende campagnes te geven zorgden we ervoor dat het brein de informatie beter kan verwerken

https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Sociale bewijskracht

Testimonial op de landingspagina

https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Schaarste

“Beslis tot 1 januari 2018, de actie is hierna pas weer het jaar daarop mogelijk”

https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Gamification

Met de “Wist je dat” insteek creërden we een spelelement

https://www.klantenvinder.nl/lock/1-2/

Conjunction fallacy

We gaven zekerheid door voldoende informatie te geven over de 2 voor 1 propositie

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000
Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000

Zonnebaan 45     3542 EB Utrecht    030 750 4000

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl
Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl