Wat voor leider ben jij? 

 

Achtergrondscreencapture De Baak versie 3
De Baak is een trainingsinstituut voor managers en professionals die persoonlijk effectiever willen worden in hun werk en op zoek zijn naar motivatie, inspiratie, kennis en inzicht. De Baak verzorgt individuele trainingen, maatwerktrajecten en coaching. Om meer over je leiderschapskwaliteiten te leren heeft de Baak samen met OMG een campagne ontwikkeld waarin mensen konden ontdekken wat voor soort leider ze zijn.

 

Doelstelling
Het doel van de campagne was om zoveel mogelijk e-mailadressen te verzamelen door middel van een leiderschapsprofiel test.

 

Beschrijving campagne
Met behulp van het “Display bij bestandseigenaar” product van OMG/Mailmedia hebben de Baak en OMG een online marketing campagne opgezet waarbij display en e-mail samen werden ingezet om leads te werven. Voordat we aan de slag zijn gegaan met de display campagne hebben we eerst de e-mailcampagne opgezet met de doelgroepselectie en de creaties.

 

Doelgroepselectie
Voor deze campagne is een doelgroepselectie gemaakt met de volgende groepen:

  • Managers
  • Directeuren
  • Seniors
  • Projectleiders
  • Teamleiders
  • Professionals (exclusief trainers en ZZP’ers)

De gekozen selectiecriteria waren:

  • Opleidingsniveau: HBO + Universitair
  • Leeftijd: 23+
  • Branche: Finance, Overheid, Industrie, ICT, Gezondheidszorg en Verzekeringen

 

CreatiesAdvertorial prscr
Bij de aanvang van de campagne werd een campagnesessie georganiseerd waarbij de betrokken Campaign Manager, Neuromarketeer en Designer het concept van de campagne hebben uitgedacht. Naar aanleiding van deze sessie werd het concept “Wat voor leider ben jij?” voorgesteld en na akkoord uitgevoerd. De creaties voor de e-mail- en display campagne zijn door ons ervaren design team opgemaakt.

 

Display inzet
Voor het display element van deze campagne zijn bestandseigenaren Managementsite en Managers online aangesloten voor het plaatsen van display campagnes op hun sites. Op deze manier hebben we het bereik vergroot en zorgden we ervoor dat de e-mailadressen die deze campagne ontvingen dezelfde boodschap nog een keer terug zagen komen op de website.

 

Resultaat
De mailing behaalde een openrate van 30,1% en een clickrate van 13,3% (ten opzichte van het gemiddelde van 23,3% en 4,5%). De display campagne heeft binnen een maand bijna 900 clicks gerealiseerd. Ook de reminders hebben goed gescoord:


Openrate 

Reminder op de clicks:             36,4%
Reminder opens-non click:       33,9%
Reminder non opens:                28,6%

Clickrate
Reminder op de clicks:              35,3%
Reminder opens-non click:         8,3%
Reminder non opens:                   7,3%

 

Meer weten?Brendan2_over
Wilt u ook het bereik van uw campagnes vergroten en de juiste doelgroep aanspreken?
Neem contact op met ons en wij vertellen u graag over de mogelijkheden die OMG/Mailmedia u kan bieden.

 

Brendan Brouwer
Commercieel Directeur
030 750 4000
brendan.brouwer@omg.nl

 

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.