Achtergrond
De preheader. Dat kleine stukje tekst onder je onderwerpregel. Vaak wordt er weinig mee gedaan. Een gemiste kans, vooral omdat deze preheader veelal op je mobiel te zien is (en men opent steeds meer zijn e-mail op zijn mobiel). Wij zijn aan de slag gegaan met het optimaliseren van deze tekst, om de openrate te verhogen.

Doelstelling
De openrate verhogen door middel van het optimaliseren van de preheader

De campagnePreheader case | OMG

Wij optimaliseren bij OMG alle touchpoints van e-mail. Zo ook de preheader. De preheader is een minder bekend onderdeel van e-mailmarketing, maar wel erg belangrijk voor de eerste kennismaking met de e-mail. Dit is namelijk een stukje tekst wat achter of onder de onderwerpregel wordt getoond. Omdat dit vaak een vergeten stukje tekst is, zie je vaak als het enige zichtbare stuk tekst: “Is deze mail slecht leesbaar? Klik hier”.

Er liggen dus nog veel optimalisatie kansen binnen de preheader. Wij hebben in deze test gekozen voor de verleidingstechniek Sociale bewijskracht.

Om te testen hoeveel effect deze techniek heeft op de opens van e-mail, hebben we de volgende preheaders getest:

“Ik deel mijn rekening met Peugeot”

Versus

Deel mijn rekening met Peugeot.

Dit alles ter ondersteuning van de 50/50 campagne van het automerk. De versie met aanhalingstekens is gebaseerd op de theorie van sociale bewijskracht. Door de quote tekens toe te voegen in combinatie met de ik-persoonsvorm creëerden we het idee dat het hier om een testimonial gaat en dat er daarmee al anderen zijn die hun rekening met Peugeot delen.

Resultaat
De social proof versie behaalde de hoogste openrate. In totaal 8,6% meer opens! Met dit resultaat blijkt dat kleine aanpassingen (gebaseerd op verleidingstechnieken) voor grote verschillen kan zorgen.

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.