Achtergrond
Met dealeradvertising maakt Mailmaps het mogelijk voor autodealers om lokale e-mailmarketing in te zetten voor alle vestigingen. Niet alleen levert Mailmaps e-mailadressen in het rayon van de dealer, maar het bedrijf maakt het ook mogelijk om converterende creaties van e-mails en landingspagina’s in te zetten. In deze case staat de landingspagina centraal: hoe kunnen diverse BMW dealers gebruik maken van 1 landingspagina én de resultaten overzichtelijk houden?

Doelstelling

Voor deze campagne waren diverse doelstellingen geformuleerd:

  • Awareness creëren rondom de introductie van de BMW X1
  • Showroomtraffic op de dag van de introductie verkrijgen
  • Proefritten genereren.

Campagne
Voor de introductie van de nieuwe BMW X1 zette BMW groep Dijker e-mailmarketing in. De doelgroep was 35+, met een boven modaal inkomen. Voor de vestigingen Vriesendijk, Martinistad en Dijker kozen zij voor een pakket met 10.000 adressen, daarnaast hebben ze een reminder mailing ingezet.BMW screenshot mail

Mailmaps heeft voor deze campagne de e-mailuitingen en landingspagina’s gemaakt. Met het oog op de huisstijl van BMW en de lokale boodschap van de locaties van dealergroep Dijker. In de e-mail werd de ontvanger uitgenodigd om naar de introductiedag van de X1 te komen, om kennis te maken met het nieuwe model. Mocht de ontvanger direct geïnteresseerd zijn in een proefrit, dan kon hij zich hiervoor direct opgeven.

Het bijzondere van deze campagne, is dat deze voor 11 verschillende BMW dealergroepen, totaal 24 vestigingen, tegelijk is uitgevoerd. Het personaliseren van de e-mail per dealer is goed in te richten. Maar om per BMW dealer een persoonlijke landingspagina te ontwikkelen, is voor deze campagne de nieuwe BMW dealer landingspagina geïntroduceerd.

De BMW dealer landingspagina
Niet alle dealers hebben de tijd en de middelen om een converterende landingspagina te ontwikkelen. Daarom heeft Mailmaps een template gemaakt waar alle dealers gemakkelijk gebruik van konden maken. De afbeelding en tekst worden aangepast aan de betreffende dealer en campagne.

Dit template zorgt er niet alleen voor dat de resultaten goed overzichtelijk zijn per dealer, maar ook voor de dealergroep in het algemeen.

Op de landingspagina stonden diverse Call to Actions zodat de consument meerdere conversie mogelijkheden heeftWanneer de motivatie ten opzichte van de nieuwe BMW X1 nog laag was, was een nieuwsbriefinschrijving de meest laagdrempelige CTA. Was de motivatie hoog? Dan kon de consument een proefrit aanvragen. Uiteraard was het ook mogelijk om in te gaan op de uitnodiging van de introductiedag. De respons van de landingspagina wordt per dealer dagelijks aan de dealers uitgeleverd.

BMW screenshot landingspagina

Resultaat

De mailing behaalde een openrate van 32% (waarbij het gemiddelde 23,3% is). Met een clickrate van 8%.

De introductiedag van de dealergroep werd druk bezocht en Dijker gaf aan kwalitatieve leads te hebben ontvangen.

Ook wordt er goed gebruik gemaakt van de diverse Call To Actions. Niet alleen zijn er veel aanmeldingen binnen gekomen voor de introductiedag, maar de landingspagina blijft relevant voor ontvangers die zich willen inschrijven voor de nieuwsbrief, een brochure willen downloaden en of een proefrit aan willen vragen.

Meer weten?Brendan2_over
Brendan Brouwer
Commercieel Directeur
030 750 4000
brendan.brouwer@omg.nl

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.