Een persoonlijke benadering, bovengemiddeld omg caseresultaat 

 

Achtergrond
DTG is een gespecialiseerd online marketingbureau voor ondernemers. Ze vergroten de kans op online succes en bieden effectieve marketingoplossingen voor ondernemers. Deze oplossingen richten zich op het verbeteren van de website en webshop en het optimaliseren van de online vindbaarheid, adverteren en klantinteractie.

 

Doelstelling
DTG heeft OMG gevraagd om een e-mailcampagne uit te voeren met als doelstelling om minimaal 250 Sales Qualified Leads (SQL’s) te realiseren. Een SQL is een sales taak. OMG verzorgt al enkele jaren campagnes om nieuwe klanten te werven door middel van webchecks, profielchecks en/of free trials. In deze campagne van DTG hebben we gebruik gemaakt van bestaande webchecks.

 

case omg

Beschrijving campagne 

Doelgroep
De e-mailcampagne van DTG was gericht op MKB met minstens twee full time werknemers (2FTE). Om deze doelgroep te bereiken werden de selectiecriteria en het geprofileerde e-mailbereik van OMG/Mailmedia ingezet. OMG brengt op deze manier prospects in kaart voordat deze interactie hebben gehad met het merk.

Mailing
De insteek van de campagne was om lezers persoonlijk aan te spreken met de vraag hoe zij hun eigen website zouden beoordelen. De persoonlijke benadering van de e-mailcreatie trekt zowel de aandacht als de nieuwsgierigheid van de lezer en maakt het voor hen interessant om de vraag te beantwoorden.

In de creatie werd de URL van de website van de lezer getoond en werd de lezer gevraagd om zijn eigen website te beoordelen met een onvoldoende, voldoende of goed. Door een keuze te maken en op één van de buttons te klikken, kwam de lezer op de landingspagina terecht. Hier was meteen de keuze van de lezer zichtbaar om vervolgens de voordelen te benoemen van een gratis en vrijblijvende Website Analyse van DTG. OMG heeft de teksten op de landingspagina geoptimaliseerd aan de hand van online direct marketing en neuromarketing technieken om de lezers te overtuigen om een Gratis Website Analyse te laten uitvoeren.

Subjectline test
Voorafgaand aan de verzending van de e-mailcampagne is er een subjectlinetest uitgevoerd. De subjectline die het beste uit de test kwam was: “Beoordeel jij je website {websitenaam} met een onvoldoende, voldoende of een goed?” Vervolgens is de e-mail creatie met deze subjectline naar de geselecteerde doelgroep verzonden.

Verzending
De e-mailcampagne is uiteindelijk in zeven batches verstuurd. Er is speciaal gekozen om de mailing in verschillende batches te versturen om de druk op de salesafdeling van DTG te stroomlijnen. Hierdoor had de salesafdeling genoeg tijd en aandacht om de salesaanvragen te beantwoorden en behandelen. Voor een optimaal resultaat heeft OMG de mailing uitgerold met een contactstrategie. De ontvangers die de e-mail (nog) niet hadden geopend of (nog) niet hadden doorgeklikt, ontvingen een week na de uitrol een reminder.

 

omg case
 

Resultaten
De e-mailcampagne van DTG heeft een bovengemiddeld resultaat behaald en daarmee met succes haar doelstellingen bereikt. Uiteindelijk zijn er meer dan 350 qualified leads binnengekomen bij de salesafdeling van DTG. De totale mailing behaalde een gemiddelde openrate van 36%. Dit percentage ligt maar liefst 12,7% boven de benchmark van OMG. Ook de clickrate heeft met 11% een bovengemiddeld resultaat laten zien ten opzichte van de benchmark van 4,5%. Tot slot laat ook de contactstrategie een bovengemiddeld resultaat zien met een openrate van 29% en een clickrate van 6%.

 

Wilt u meer weten over deze case? Of wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Wij gaan graag met u in gesprek over hoe wij u, en uw campagne, het beste kunnen helpen.

Meer weten?Brendan2_over

Brendan Brouwer
Commercieel Directeur
030 750 4000
brendan.brouwer@omg.nl

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.