Achtergrond
Centraal Beheer Achmea is een Nederlandse verzekeringsmaatschappij gespecialiseerd in verzekeringen, hypotheken en pensioenen. Centraal Beheer Achmea heeft OMG gevraagd om een e-mailstrategie op te zetten om nieuwe klanten te werven. Deze e-mailcampagne ging over het werven van autoverzekeringen.

Doel
Het doel van deze mailing was om bewustwording te creëren onder consumenten, zodat zij beter weten waarvoor zij verzekerd zijn.

 

CampagneCBA_COFFEE_6_A
De meeste mensen houden er niet van om verzekeringen af te sluiten. Vooral omdat situaties waarvoor je deze af moet sluiten vaak ongrijpbaar zijn. Het “Dat overkomt mij toch niet” effect. Wanneer de situatie tóch voorkomt, is het natuurlijk gewenst om hiervoor verzekerd te zijn. Hier speelden we op in met deze campagne. Een van de onderdelen van deze campagne was de “Stelt u eens voor” mailing.

We wilden de consument bewust maken van de situaties die een verzekering oplost. Dit hebben wij gedaan door middel van een korte vragenlijst. Alle vragen begonnen met “Stelt u eens voor”. Zo werd de consument bewust gemaakt van een situatie die voor kan komen. De oplossing voor deze situaties was een autoverzekering van Centraal Beheer Achmea.

De e-mail

De tekst van de e-mail is geschreven vanuit de ontvanger. We hebben ingespeeld op onzekerheid om de lezer te triggeren met de test mee te doen. Bijvoorbeeld met de tekst: vaak weet u pas waar u voor verzekerd bent als het al te laat is. Mensen houden niet van onzekerheid en door het aanbieden van de test evenals een autoverzekering bieden wij de consument zekerheid.

“Doe de test” is de eerste Call-to-action. Als tweede CTA hebben we het afsluiten van een autoverzekering aangeboden. Dit is de Hobson+1 techniek: we klikken vaak op de eerste CTA wanneer er nog een keuze aangeboden wordt. We denken liever niet teveel na over alle keuzes die we hebben, daarom is de eerste CTA vaak de populairste keuze.

 

 

 

CBA_COFFEE_7_1_2_3_4De Landingspagina

Tijdens de test werd in elke vraag een situatie voorgelegd waarin de lezer zich in kan leven. De achtergrondbeelden versterken de situaties door in te spelen op de emoties van de consument. Bijvoorbeeld door een auto af te beelden dat in een ongeluk terecht is gekomen.

Na het beantwoorden van de 3 vragen werd men automatisch naar de onderkant van de pagina geleid. In dit beeld werden de voordelen van Centraal Beheer getoond om de ontvanger te overtuigen door te klikken.

Resultaat
Deze mailing behaalde:

  • Een openpercentage van 52,5%
  • Een clickpercentage van 19,5%
  • Het conversieratio was 79%. Dit is het aantal mensen die de test ook daadwerkelijk had afgerond.
  • Hiervan had 54,6% doorgeklikt naar de website voor meer informatie.

De e-mailcampagne van Centraal Beheer Achmea heeft met succes haar doelstellingen behaald.

 

Wij kunnen u helpen
Heeft u ook hulp nodig om het opzetten van een e-mailcampagne? OMG helpt u hier graag bij. Wij zijn een e-mailmarketing bureau, gespecialiseerd in het converteren van leads naar klanten door midden van e-maildriven marketing. OMG is gespecialiseerd in e-mail marketing, neuromarketing, conversiegerichte flows en design. Neem contact met ons op of laat uw gegevens achter! Brendan2_overWij gaan graag met u in gesprek hoe wij u het beste kunnen helpen om een succesvolle campagne voor u neer te zetten.

 

Brendan Brouwer
Commercieel Directeur
030 750 4000
brendan.brouwer@omg.nl

 

 

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.