Selecteer een pagina
OMG wint “The Battle of the Agencies” op de DDMA Email Summit 2019!
Bijna 20 bureaus schreven zich in voor The Battle of the Agencies. Slechts drie bureaus gingen door naar de finale en gingen de strijd met elkaar aan: OMG, RapidSugar en Add to Favorites. Afgelopen donderdag werd op de Emailsummit OMG door Holland Casino uitgeroepen tot winnaar!

DDMA’s Battle of the Agencies
Jaarlijks organiseert DDMA in aanloop van de Email Summit het onderdeel “Battle of the Agencies”. Elk bureau mag meedingen in deze competitie en een pitch insturen. De pitches worden anoniem beoordeeld door een onafhankelijke jury, deze stelt de top 3 samen van bureaus die de daadwerkelijke strijd mogen aangaan.

Belangrijke factoren om in overweging te nemen waren het design van de mail, de overtuigende copy en de algemene vraag: hoe laat je jouw e-mail beter presteren?
Door een overtuigende pitch met het gedachtengoed van OMG zijn we samen met de twee andere bureaus uitgekozen om de Battle aan te gaan!

De uitdaging

Dit jaar bestond de wedstrijd uit een e-mailcampagne die werd verzonden naar de database van Holland Casino. Het doel van de campagne was om meer Casino bezoeken te genereren binnen een actieperiode; bezoekers die de mail hadden ontvangen maakten onder andere extra kans op de Favorites Jackpot.

Spelregels:

  • Ieder bureau levert één e-mail aan bij Holland Casino
  • De doelgroep is bij alle drie de e-mails gelijk en wordt geselecteerd door Holland Casino
  • De verzending wordt uitgevoerd door Holland Casino via de systemen van Holland Casino
  • Alle uitingen worden op hetzelfde moment door Holland Casino verzonden
  • De resultaten worden gemeten door Holland Casino.

De verstuurde e-mails worden door Holland Casino afgewogen t.o.v. de volgende metrics:

  • Hoofddoel: Additioneel bezoek
  • Overige KPI’s: effectieve clicks in e-mail, e-mail opens, sentiment Score en unsubscribe Rate

Onze aanpak

Vol enthousiasme zijn we aan de slag gegaan met de uitdaging; tijdens een campagnesessie op kantoor zijn we gaan brainstormen over hoe we deze uitdaging het best konden tackelen.
Aan de hand van de briefing van Holland Casino hebben we enkele keuzes gemaakt die we sowieso wilden laten terugkomen in de campagne:

  • Gamification (een spel-element) moest terugkomen in de mail. Niet alleen creëert dit engagement bij de ontvanger, ook matcht het perfect bij het product van de afzender: casino spellen.
  • Personalisatie. De data die we tot onze beschikking hadden (zoals welke kaarthouder, hoeveelheid punten) wilden we laten terugkomen in de mail.
  • De uitstraling van de mail wilden we graag exclusief laten zijn, in lijn met het imago van Holland Casino.
  • Er zijn twee incentives: een gegarandeerde incentive en een ‘maak kans op’. Gezien de doelgroep liefhebber is van kansspelen wilden we de ‘maak kans op’ meer uitlichten.

Onze winnende inzending!

We hebben gekozen voor een draaiend rad waarop de extra winkansen van de ontvanger bekend wordt gemaakt. Het aantal punten dat de ontvanger extra kan winnen varieert per kaarthouder.

Door middel van de combinatie van animatie en interactie (GIF’s en CSS) wordt het voor de ontvanger verleidelijk om op het rad te spelen. Doordat de cijfers al draaien wanneer de mail wordt geopend word je vanzelf getriggerd om op de CTA te klikken. Jij bent toch ook benieuwd hoe hoog jouw mogelijke jackpot is?

Wanneer je op de CTA klikt begint het rad opnieuw voor jou te draaien. De hoogte van de te winnen Jackpot past zich aan op basis van de kaarthouder en wordt daarmee relevanter. De mail vertoont de Jackpot waar jij, met jouw Favorites Card, kans op maakt.

In het vervolg van de mail wordt aan de hand van een stappenplan uitgelegd hoe jij je prijs verzilvert. Op deze manier nemen we onzekerheden weg. Ook wordt de informatie in overzichtelijke stapjes aangeboden: deze neuro-techniek noemen we “chunking” en heeft een positief effect op het brein.

Het doel van de mail was om zo veel mogelijk bezoekers in de actieperiode naar het casino te krijgen. Er was daarom ook niet echt een relevante click-out naar de website. We hebben wel een click-out naar app downloads toegevoegd, aangezien je naar het casino moet om je app te activeren.

Het resultaat

Vol trots kunnen we mededelen dat op basis van het hoogste aantal bezoekers, het sentiment (mailreview) van de ontvanger en het geringe aantal uitschrijvingen, OMG The Battle of the Agencies heeft gewonnen van de gedegen competitie.

OMG is sinds 2013 bezig met het toepassen van neuromarketing, het voorspellen van motivatie op basis van het gedragsmodel van B.J. Fogg en het meten van gedrag via COFFEE.
Onze designers zijn constant bezig met e-mail innovatie. Hoe kunnen we de techniek verbeteren voor een rijkere e-mail beleving én ervoor zorgen dat deze technieken ook in alle clients werken?
Dat we de competitie hebben gewonnen is een mooie bekroning op ons harde werk – we zijn trots op dit mooie resultaat!

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000
Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000

Zonnebaan 45     3542 EB Utrecht    030 750 4000

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl
Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl