Selecteer een pagina
6 dingen die je nog niet wist over ons e-mailbereik
10 miljoen opt-in e-mailadressen. Dat is het bereik van OMG/Mailmedia waarmee we het grootste opt-in e-mailbestand van Nederland hebben. Jij kan adressen uit dit bestand inkopen en daarop mailings versturen om branding en awareness te creëren of om leads te werven. Niets nieuws tot zover.

Maar een bereik van 10 miljoen is groot. En veel. Er zullen daarom een hoop zaken zijn die je nog niet wist over ons bereik. Daarom deze lijst van 6 onderwerpen die je nog niet wist over ons e-mailbereik. Inclusief tips waarmee deze onderwerpen zo succesvol mogelijk ingezet kunnen worden, om jouw doelstellingen te behalen.

 

Wist je al dat…

 

  1. …we een exclusieve samenwerking hebben met vele diverse bestandseigenaren?

Veel websites en organisaties hebben nieuwsbriefbestanden om abonnees op de hoogte te houden van de organisatie,Bestandseigenaren | OMG of ontwikkelingen in de branche. Denk hierbij aan Sanoma, SBS of Autoweek(B2C), en Managersonline, Brisk en Beursbulletin voor B2B. Deze abonnees hebben tijdens het inschrijven voor hun nieuwsbrief actief aangegeven ook commerciële boodschappen te willen ontvangen. Daarom kunnen deze bedrijven hun bestand openstellen voor OMG/Mailmedia die het bestand gebruikt om e-mails te verzenden van haar adverteerders. Deze bedrijven, ook wel onze bestandseigenaren genoemd, verhuren exclusief hun bestanden aan OMG/Mailmedia. Wij creëren in samenwerking met onze adverteerders mailings, selecteren de juiste adressen en kopen deze in bij onze sitepartners en versturen vervolgens de mailings naar deze adressen.

 

  1. …ons bestand voldoet aan alle privacy wetgeving?

PrivacyAlle e-mailadressen in de aangesloten bestanden zijn opt-in 3. Dat betekent dat de ontvangers actief hebben aangegeven commerciële boodschappen te willen ontvangen van derde partijen. Daarnaast houden we ons actief bezig met alle privacy gerelateerde zaken, onder andere met behulp van ons lidmaatschap van de brancheorganisatie DDMA. Door deze organisatie zijn wij ook met goud bekroond wanneer het gaat om onze informatiebeveiliging. Ons e-mailbereik is naast goed geworven, ook goed beschermd!

 

 

  1. …we ons bestand continue verrijken voor hoogwaardige profielen?Toetsenbord_IMG

Wij zijn constant bezig met het verhogen van de kwaliteit van onze bestanden door onze data te verrijken. Dit doen wij zelf, door onze bestanden constant te updaten, maar ook door onze samenwerkingen met nieuwe en vooral betrouwbare datapartners en officiële instanties. Wij ontdubbelen, valideren en verrijken bestaande adresbestanden. Door deze unieke samenwerkingen beschikt ons platform over de grootste hoeveelheid e-maildata in Nederland.

 

 

  1. …we vele segmentatiemogelijkheden hebben?

coffee_centraal_systeemHoe aantrekkelijk zo’n groot bereik ook is, je wilt wel zeker weten dat jouw mail bij de juiste doelgroep aankomt en dus relevant is. En daarom hebben we selectiecriteria samengesteld. Op B2C niveau kan er geselecteerd worden uit ruim 20 criteria zoals naam, leeftijd, geslacht, maar ook interesses, woning en burgerlijke staat. Ons B2B bestand biedt nog meer mogelijkheden met ruim 30 criteria zoals functie, branche, opleiding, inkomen en werkervaring.

 

 

 

  1. …je een selectie kan maken op zowel demografisch-, bestands als gedragsniveau?

De meest gebruikte criteria zijn op demografisch niveau. Denk aan leeftijd, geslacht en woonplaats. Maar we bieden ook genoeg andere mogelijkheden. Zo is het ook mogelijk om op bestanden te selecteren. Eerder had ik het al over al onze partners die aangesloten zijn bij OMG/Mailmedia. Wanneer je in de Automotive branche zit kan je ervoor kiezen om specifieke bestanden zoals Autoweek, Topgear en Autocheck te kiezen. En dit kan voor alle bestanden die interessant zijn voor jouw organisatie.

De andere manier om te segmenteren is op gedrag. We kunnen kijken naar vergelijkbare campagnes en doelstellingen en daaruit profielen selecteren die positief gereageerd hebben. Deze adressen kunnen ook geselecteerd worden.

 

  1. …de meest gemaakte fout rondom selectiecriteria is om té specifiek te zijn?

Coffee_iphone_IMG

We hebben veel selectiemogelijkheden. Maar we zien vaak dat adverteerders ervoor kiezen om te gaan stapelen. Door al die selectiemogelijkheden te kiezen houd je een hele kleine groep mensen over. Je wilt natuurlijk ook volume hebben en mensen bereiken die interesse hebben in jouw product en/of dienst. Maar té specifiek kiezen zorgt ervoor dat je weinig overhoudt en dus mensen uitsluit. Daarom raden wij aan om breed te selecteren door bijvoorbeeld 3, maximaal 4 selectiecriteria te kiezen en ons e-mailprofielen te laten selecteren die positief hebben gereageerd op vergelijkbare campagnes. Hiermee vergroot je je bereik én blijf je relevant.

 

Zorg voor het evenwicht: relevant zijn maar wel volume behouden
Er is genoeg gezegd en geschreven over hoe relevant e-mail is en dat het een specifieke doelgroep bereikt, maar houd in gedachten dat het wel belangrijk is om dat evenwicht te houden. Daarom vertellen wij je graag op basis van onze ervaring welke combinaties het meest succesvol zijn. Juist de kracht van e-mail is dat wij heel specifiek bij de doelgroep kunnen binnenkomen. Maar: maak het niet té specifiek, want dan mis je een heleboel mensen die wél interesse hebben en daardoor binnen de doelgroep vallen, en dat zou zonde zijn. Laat ons weten wat het doel en de boodschap is van je campagne en dan denken wij mee welke selectiecriteria het belangrijkste zijn.

Meer weten over ons e-mailbereik? Neem dan contact met ons op via 030 750 4000 of bekijk ons bestand hier.

Zonnebaan 45     3542 EB Utrecht    030 750 4000

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl
Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl