Wij houden van e-mail

En gelukkig zijn we niet de enige. Dagelijks worden er onderzoeken gepubliceerd die bewijzen hoe mooi en succesvol dit e-mail is.
Daarom delen wij graag 13 bevindingen met je om ook jou te overtuigen waarom e-mailmarketing zo’n krachtig medium is.
Wij zijn al jaren overtuigd van de kracht van e-mail, nu jij nog…

 

 

1. Wereldwijd zijn er meer dan 4.3 biljoen e-mailaccounts.

2. 95% van de online consumenten maakt gebruikt van e-mail.

3. De meeste Nederlanders zijn op 10(!) nieuwsbrieven ingeschreven.

4. 48% van de consumenten geeft aan communicatie via merken te prefereren over de mail.

5. 68% van de consumenten vindt e-mail het beste medium voor commerciële berichten.

6. De openrate op mobiel is in de afgelopen 3 jaar met 180% gegroeid.

7. E-mail is de populairste activiteit op de smartphone; 78% van de consumenten checkt zijn mail via mobiel.

 

8. Van de consumenten koopt 73% iets na aanleiding van een e-mail.

9. Voor iedere euro die geïnvesteerd wordt in e-mail, is de gemiddelde ROI €44 

10. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat e-mailmarketing bijna 40x beter werkt bij de acquisitie van nieuwe klanten dan Social media.

 

11. In de B2B branche schrijft men zich in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van een merk/organisatie.

12. Was de openrate in 2012 nog 23,86%, in 2015 was dat 28,27%.

13. De gemiddelde CTR in 2015 bedraagt 4,05%.

En... overtuigd?

Dit zijn nog maar enkele hoogtepunten van e-mail. Het is een prachtig medium waar ontzettend veel mee mogelijk is en de mogelijkheden nemen alleen maar toe. De ontwikkelingen op het gebied van e-mail gaan razendsnel en daar zijn wij ontzettend blij. Ben je benieuwd wat e-mail voor jou kan betekenen?

Neem contact met ons op

Bronnen

Nationaal E-mailMarketing onderzoek 2014
E-village e-mailbenchmark 2015

Wilt u meer weten?

E-mailmarketing is mooi, maar het moet wel wat opleveren.
Wilt u weten hoe u van e-mail het meest krachtige conversiekanaal maakt?

Laat hier uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op.