Kiosk.nl - 5900 kwalitatieve e-mail opt-ins

Leadwerving en e-mail opvolging

Kiosk.nl is onderdeel van DPG Media. Als opvolger van Bladenhuis.nl heeft Kiosk.nl de ambitie om groter te worden en een breder publiek te bereiken. Kiosk.nl is het verkoopkanaal van DPG Media voor kranten en tijdschriften zoals o.a AD, Volkskrant, Donald Duck en Libelle. De sleutel tot deze groei is het zo effectief mogelijk vergroten van hun e-maildatabase.

Om de opt-in database van Kiosk.nl te vergroten hebben we een campagne ontwikkeld, om kwalitatieve e-mail opt-ins te werven. Door middel van verschillende laagdrempelige spelletjes (gamification) dagen we de bezoekers uit om mee te spelen en met hun nieuwsbriefinschrijving kans te maken op mooie prijzen.

In een periode van 7 weken werden de volgende aantallen gerealiseerd:

88000

bezoekers

5900

leads

6%

conversieratio

packshot

De campagne

Via de wervingsmail binnen het affilate netwerk van OMG introduceren we Kiosk.nl aan de ontvangers. Hierbij wordt de aandacht direct gericht op het spel en de winkans op één van de gave prijzen. Bovendien heeft iedere deelnemer gegarandeerd prijs! Nadat de deelnemers doorklikken naar de landingspagina, worden zij getriggerd om mee te spelen en hun opt-in af te geven.

Zodra deelnemers hun gegevens hebben ingevuld en hun deelname hebben bevestigd, ontvangen zij automatisch een bevestigingsmail met daarin hun “altijd prijs” prijs. Vanaf dat moment ontvangen zij ook de Kiosk.nl nieuwsbrief en maken zij kans op één van de in totaal 150 andere prijzen!

Aangezien dit een doorlopende leadwervingscampagne is, wordt het spel maandelijks vervangen voor een ander spel, zodat we een breder publiek bereiken.

packshot

Neuromarketing technieken

In deze leadwervingscampagne zijn o.a. de volgende neurotechnieken toegepast:

Je wordt gemotiveerd en uitgedaagd door de toevoeging van spelelementen. Zeker in combinatie met het winnen van een of meerdere gave prijzen, wordt de intrinsieke motivatie om mee te spelen flink verhoogd.

Als je iets krijgt, geef je graag ook iets terug. Door mee te spelen met het Kiosk.nl Prijzenrad, ontvang je gegarandeerd één maand lang gratis lezen op Tijdschrift.nl. Een mooie prijs waardoor je sneller geneigd bent om mee te spelen en je gegevens achter te laten.

Je komt sneller in actie als je iets cadeau krijgt of als je iets kunt winnen. De winkans op één van de luxe reistassen of cadeaubonnen is een krachtige extra trigger om aan het prijzenrad te draaien.

Wil jij ook kwalitatieve leads werven?
Wij kijken samen wat wij voor je kunnen betekenen.

Neem contact op