Meer conversies door inzicht in motivatie

Onderzoek wijst uit dat motivatie een enorme rol speelt bij het realiseren van gedragsverandering. In het COFFEE systeem wordt gedrag uit verschillende systemen centraal opgeslagen waar een motivatiescore aan wordt toegevoegd. Door een betere prospect relatie wordt gedrag meer voorspelbaar wat resulteert in meer conversies. Dit alles is samengebracht in èèn centraal systeem, het COFFEE dashboard.

De methode

E-mail wordt steeds meer gezien als het belangrijkste DM kanaal voor zowel B2B als B2C. Dit vraagt om een centraal systeem om e-maildriven campagnes te monitoren en alle beschikbare data eenvoudig inzichtelijk te maken voor de marketeer. Het systeem onderscheidt zich van bestaande systemen door de methode waarop het is gebaseerd; de OMG COFFEE methode.

Met de COFFEE methode wordt vanuit een gesegmenteerde doelgroep een opt-in e-mail database met leads opgebouwd. Deze prospects ontvangen engagement- en conversiecampagnes afgestemd op hun gedrag. Hoe de leads de conversiefunnel doorlopen wordt bepaald door hun motivatie.

Motivatie van potentiële klant

Motivatie is geen constante factor, het beweegt zich altijd in een golf van pieken en dalen. De kans dat de trigger om iets te kopen op het juiste moment wordt aangeboden is niet zo groot. De kans is groter dat iemand wel wilt kopen maar niet op dit moment. Daarom moet de marketeer motivatie faciliteren (engagement aangaan) in plaats van iemand direct te laten converteren.

Door de juiste inzet van de COFFEE methode kan de e-mailmarketeer de prospect op basis van zijn eigen mate van motivatie door de conversiefunnel laten bewegen. Dit levert een betere prospect relatie op, waardoor zijn gedrag voorspelbaar wordt. Wat resulteert in meer conversies.

Eèn centraal systeem

Het COFFEE systeem biedt èèn centraal systeem waar de marketeer zijn e-maildriven campagne kan monitoren op gebied van e-mailtracking, gedrag, fulfilment en database management. Per profiel is gedrag inzichtelijk zoals opens, clicks, conversies, bron van conversie, etc. Niet alleen per e-mailing, maar van de gehele conversiefunnel. Conversies uit alle kanalen worden geregistreerd (e-mail, social, websites, telemarketing, etc.) waardoor een totaal inzicht gecreëerd wordt. Aan het gedrag wordt een motivatiescore toegekend waardoor de marketeer kan zien hoe gemotiveerd de prospect is, welke vervolgstap aangeboden kan worden en via welk kanaal.

Benieuwd wat COFFEE voor u kan betekenen?

 

Ik praat u graag bij! Bel mij op 030 – 750 4000 of stuur mij een e-mail.
Letty de Nijs | Managing Director OMG/Brainshuffle

Contact opnemen