Kinetic e-mail

Kinetic e-mail designs: de nieuwste innovatie in e-mail

 

Bij het designen en creëren van een e-mail is het noodzakelijk dat je de boodschap helder en toegankelijk communiceert. Om een e-mail marketingcampagne succesvol te maken is het de kunst om de ontvanger te prikkelen en te verrassen – jij wil tenslotte opvallen met jouw mail. Met de komst van Kinetics kan dat! In deze blog vertel ik je er graag meer over.

Interactie
Kinetics, klinkt interessant; maar wat is het precies? Kenetica – ofwel bewegingsleer, wordt gedefinieerd als “de samenhang tussen bewegingen en krachten”. Wanneer we dat vertalen naar e-mails, betekent dit dat we door middel van bewegende elementen interactie kunnen bewerkstelligen tussen de e-mail en de ontvanger.

Say what?

Traditionele e-mails hebben vaak maar één interactiemogelijkheid in de content of het design: via een linkje kun je doorklikken naar de website. Eigenlijk is dit dus geen interactie in de mail, je wordt tenslotte doorgelinkt naar een landingspagina. Waar deze e-mails redelijk statisch zijn, biedt het toepassen van Kinetics de mogelijkheid tot interactie ín de mail. En nu hoor ik je denken – interactie in een e-mail? Ja! Denk hierbij aan het toevoegen van een carrousel om verschillende producten te showcasen, het toevoegen van een quiz, een dropdown menu maar ook het toevoegen van bijvoorbeeld een colourswatch. Beelden spreken meer dan woorden; in onderstaande case kun je zien hoe we de campagne voor Mazda CX-3 hebben getweakt met Kinetic elementen. Zeg nou zelf, dit is toch cool?

.. Maar hoe dan?

Kinetic e-mails hebben als doel de consument een website-ervaring te bieden, zonder dat ze hiervoor hun inbox hoeven te verlaten. Om dit te bewerkstelligen worden complexe HTML met CSS-methodes gecombineerd, een combinatie dat inmiddels wordt ondersteund door 70% van alle e-mail providers. Om er zeker van te zijn dat ál je ontvangers een e-mail met een slick design ontvangen, is het dus belangrijk dat je een fallback design hanteert.

What’s in it for you?


Doordat we gedragsdata verzamelen van losse interactieve elementen in de e-mail, kunnen we in de follow-up mail inhaken op de elementen waar de ontvanger interactie mee heeft gehad. Hiermee kunnen we beter inspelen op de voorkeuren van de consument. Ook laten onze campagneresultaten zien dat de gemiddelde opentijd van kinetic e-mails hoger ligt dan e-mails zónder kinetic elementen. Doordat consumenten een langere tijd in de mail spenderen, weten we dat ze in hogere mate engaged zijn dan door “traditionele” mails. En, zodra je de aandacht hebt van de ontvanger, is de stap naar conversie aanzienlijk sneller gezet. Onderzoek wijst uit dat, vergeleken met niet-Kinetic-e-mails, de unieke open-to-clicks zijn gestegen met maar liefst 10%*. Do we need to say more?

In ’t kort:

  • Kinetic e-mails bevatten bewegende elementen en zorgen voor interactie met de ontvanger
  • Lezers spenderen een langere tijd in de mail vergeleken met niet-kinetic e-mails, ze zijn in hogere mate engaged
  • Door gedragsdata van losse kinetic elementen te verzamelen kunnen we beter inspelen op de voorkeuren van de consument
  • Open-to-click rates stijgen met gemiddeld 10%

Ben je benieuwd wat Kinetics zou kunnen betekenen voor jouw merk? Neem contact met ons op, we nodigen je graag uit voor een kop koffie.

(*bron: Fulcrum tech)

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000
Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact op! Ik praat u graag bij.
Brendan Brouwer
Managing Director
brendan.brouwer@omg.nl
030 750 4000

Zonnebaan 45     3542 EB Utrecht    030 750 4000

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl
Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl